Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken CD’s Green Corner Reply To: CD’s Green Corner

#541182

cancerdancer
Member

Tack alla som inte kastar skit på en, men vad jag menar med dyr utrustnig är:
Odlingstält (kanon bra att ha om man inte har en garderob att odla i)

Dyra lampor (4 st i mina ägor, och av dom har jag fått 3 st gratis).

Jag själv har odlat med alla möjliga lampor i min ungdom som tex vanlig glödlampa, Lysrör, kvicksilver lampa, solljus allt funkar ju men vad blir resultatet.

5-6 olika närings substanser och smak förbättrare.

PH & EC mätare (kanon bra om man är nojig att växterna får i sig för mycket näringsämnen, men oftast så står det hur man doserar näringen så det är bara att följa efter, sen efter några odlingar så lär man sig vad växterna tål och inte tål.(personligen tycker jag att det blir för mycket high tec precis som man skulle vara en vetenskapsman)

Ventilation (kanon bra om man inte har möjlighet och blåsa ut den varma luften med en fläkt rätt ut i lägenheten, för det finns inget som luktar så gott som blommande ganja).

DETTA ÄR JU VAD JAG TYCKER, TYCKER NÅN ANNAN NÅTT ANNAT SÅ ÄR DE JU HANS ELLER HENNES SAK.

Sen att jag hade 1200w i min förra odling så var det för att jag fyllde en garderob med vad det fick plats, och hade jag kört med bara en 400w så hade inte ljuset räckt till, och även om jag hade sänkt mina lampor som KLADDKAKA tyckte i ett av sina inlägg så hade inte ljuset nått ner hela vägen till sista kvistarna så jag satsade allt på toppen istället.

PREDATOR skrev: Ett tips om ni vill tjafsa:testa flashback

CD svarar: Inte intresserad av flashback

Favela Skrev: Känns som CD är en alldaglig hycklare. En sån som predikar för något, sen nästa dag något annat. Visst kan detta vara förvirrande.

CD svarar: Självklart kan det vara förvirrande men har man odlat gräs några gånger så lär man sig att utesluta många moment, och sen att övning ger färdighet.
Man kan ju inte plantera ett frö och sen hänga här och fråga efter alla konstiga tips om hur får jag ut 100 gubbar på min planta, varför är min planta gul, varför smakar och luktar mitt gräs hö osv. man måste testodlat några gånger för att lära sig vad som är bra och vad som inte fungerar.
Och dom flesta frågorna som folk har i allmänhet så finns det ett svar, kunskap är inte gratis om alla tror det. men om man frågar på ett bra sätt så kan man få reda på lite men nått måste ju odlaren själv bidra med.

DrugsAre Wrong skrev: Även om det kan skötas mycket snyggare så har kladdkaka en viss poäng när TS först skriver att folk som kastar iväg stora pengar på odlingsutrustning inte tänker igenom det. Sen poängterar du även att du själv föredrar billigt då det inte spelar så stor roll i slutändan om man slänger ut några tusenlappar extra när du själv har en setup som är ungefär dubbelt så dyr som swecans flesta “standard odlare.

CD Svarar: Frågan är ju inte om jag har dyr utrustning eller ej, min lampa som jag använder köpte jag på en firma för 2000:- och det var minst 10 år sedan det är allt jag har lagt ut, resten har jag fått av goda vänner.
sen korsningen på växterna tycker jag själv ska bli mycket intressant att se vad det blir för något.

Om jag själv kan minnas så finns det inte en endaste tråd här på SWECAN där jag behöver tips eller nått om odling. Jag har provat mig fram och hittills har de gått väl.

Det finns alltid en förklaring till varför folks plantor hänger, dör plötsligt, gulnar av, men frågan är om dom är ärliga när dom ställer sina frågor här, ibland har dom vattnat sönder växten, bränt sönder den med lampan,överdoserat näring eller ingen näring alls.

Det är väl bättre att prova sig fram så man lär sig av sina egna misstag.
Har man nu tänkt sig att bli självförsörjande på röka och inte odla bara 1-2 gånger för att impa på någon kompis så ta dig själv tid att läsa nått som handlar om CB odling.

KLADDKAKA? Ska vi gräva ner stridsyxan och röka en fredspipa istället, jag varken vill eller har lust och tjafsa om menlösa ting.

Jag skickar upp nya bilder 1 gång i veckan på dom så får vi se var det slutar
Ha de gött nu och hoppas att jag inte har trampat någon på tårna med vad jag har skrivit.