Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Afghan Kush [250W HPS] SKÖRDAT! Reply To: Afghan Kush [250W HPS] SKÖRDAT!

  • weedloco

    Member
    2010-02-12 at 02:44

    @Vesslan wrote:

    @weedloco wrote:

    Och vad gör du…. köper en trådlös tempmätare förr 400:- istället för en Ph-mätare :?
    Peace

    Men jag tror fortfarande att det är fuktigheten plus att jag inte haft i någon näring. Har aldrig haft några problem med PH värdet på dom förra plantorna jag odlat.
    Jag odlar på exakt samma sätt nu som då fast jag använder mig utav cocos den här gången.
    Hade en luftfuktare & bra med näring till dom tidigare plantorna och dom mådde hur bra som helst. Den luftfuktaren gick sönder.
    Jag smällde in 4 st extra segelmetoder nu idag, RH gick från 23% till nu 35%.

    “Nykomlingen” planterade jag för att se om det blir någon skillnad på Jord & Cocos.
    Om det visar sig att den växer som den ska, då är det väl inte PH värdet som spökar?
    Jag använder samma vatten när jag vattnar både Cocos och Jord.

    Peace

    Lite för skev för att gå in djupare, men jord är mer förlåtande för “fel” Ph och jag är av uppfattningen att näringsupptaget är bättre i jord som har högre Ph än coco!

    Oavsett detta så är en Ph-mätare nästan ett måste till cocos och är (enligt mig) det mest logiska köpet för tillfället!

    Kanske låter barsk, men hellre det än att dina blivande tjejer får en dålig uppväxt som gör att de i könsmogen ålder börjar tvivla på sin sexualitet :ohmygod:

    Chaos –> Balans –> Sensimilla –> Peace