Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Cannabis och styrketräning. Reply To: Cannabis och styrketräning.

  • dumelaka1337

    Member
    2009-12-02 at 16:23
    surferdude wrote:
    Hallå alla swecanners!

    Jag är en kille runt 20 års åldern och tycker väldigt om att styrketräna.
    Jag har rökt i 4 år regelbundet och upplever att cannabis påverkar mig positivt under träning och även efteråt. När jag varit och tränat stenhårt och sedan går hem lite senare runt 20:00 tiden på dagen och tar en joint på balkongen så verkar det på mig som att jag blir såpass avslappnad så att musklerna får mycket bättre vila och dagen efter känner jag mig riktigt pigg och redo för att träna igen. Om jag tränar och struntar i den spliffen så vaknar jag på en helt annan sida, jag är mer slö trött och tjurig och orkar knappt arbeta någonting på jobbet. Jag upplever även att cannabis i små mängder får mig att prestera hårdare under träningen. Det är helt underbart att röka en liten spliff innan sen träna stenhårt med hög musik, helst gangstarap ska de va 8)

    Det kanske är rätt ovanligt med stoners som tränar regelbundet men om det är någon annan som upplever någonting liknande eller vet någonting om det så skriv gärna. :) Nu drar jag ut o tänder blunten påväg till gymmet .. Tja :kimblah:

    tränar själv 5 dagar i veckan. Dock så röks det inte regelbundet utan kanske någon gång på ätar dagarna :)