Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Cannabis och SSRI-medicin Reply To: Cannabis och SSRI-medicin

#531076

reaper
Member

Förstår din skepcis inför Lithium. Mig fick dom att testa lithium för ca 1 år sedan. Något jag aldrig gör om. Avslutade behandligen efter ca 1-2 månader då jag upplevde massvis med biverkningar. Var riktigt hemskt. Trött, uppsvullen, ständigt törstig, massiv huvudvärk och ett allmänt obehag. Sedan måste man ju ta blodprov hela tiden för att hålla koll på värden och koncentrationen. Kan ju t o m vara gravt skadligt om det blir fel.

Har du testat lamictal? Egentligen en medicin man behandlar epilepsi med. Men den har visat sig fungera mot bipolära problem också. Inte för att den fungerade bra för mig. Men om jag var du och kände mig skeptisk inför lithium skulle jag först testa lamictal då den inte är lika “drastisk”.

Jag upplever “energin” av alla sorters cannabis, även indikor. Men mer av sativor. Röker nog mest sativor och sativadominanta hybrider. Men även då jag röker indikor så blir jag “uppåt” medans andra som röker samma prylar blir zonkade soffpotatisar.