Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze Reply To: Blandar och ger – Diesel Ryder, Haze

  • baralillajag

    Member
    2010-01-07 at 00:46

    @billball420 wrote:

    Ser ju mörkt ut på marknivån i din skog. 😉 Kanske ett par lysrör på botten?

    Jepp, det är lite mörkt där, men det är lite av vitsen med 100% utnyttjande av ljuset. 😉
    Har kommit fram till att plantor med en höjd på 35-45 cm är att föredra – minsta möjliga cellulosaproduktion och buds nästan nerifrån jordnivå. Flera av plantorna jag har platsar i kategorin med minimal veg-tid.
    Tyvärr har jag ett gäng Sativa Queen och Ata Tundra som har lite för mycket höjd.


    Här min modergarderob som domineras av små plantor (Top44, A-11, LUI, ISS, Alpha Bud, DSD, Speed Queen, Steff) i muggar i sökandet efter mer trevliga mödrar. Den lite större plantan är en autoblommande planta av osäker härkomst i en perlithempy av pet-flaska. Frödonatören trodde på Diesel Ryder, men jag tycker inte det ser ut som en sådan.
    260-270 watt per kvadratmeter av lysrör. Avstånd 40-50 cm. Ingen fläkt.
    Jag vet att jag bryter mot de gängse sanningarna för hur man ska odla, och det är tur att inte plantorna känner till alla dessa regler som en odlare bör följa!;-)

    Lite kul missfoster bland de nya fröna: