Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Utopia Haze (update: lite av slutresultatet) Reply To: Utopia Haze (update: lite av slutresultatet)

  • cthullu

    Member
    2009-12-13 at 13:03

    @baralillajag:

    De äter och bajsar ut (larvkompost ist. f. maskkompost!? haha) en hel del av vad jag häller i antar jag, men samtidigt vill jag inte ha dem som en del av min
    biologiska fauna (svampar/bakterier bara helst), “fungusgnats” antyder ju att de äter upp svamen dessutom….
    Och larverna kan ge sig på rötternas fina hårludd vad det nu heter läste jag någon annanstans (händer väl när annan godare föda tar slut)

    Hursomhelst blir nog inte av med dem heller, flugorna / myggen som överlevde har nog redan lagt massor med nya ägg…. (ser lite roligt ut när de “dansar” för
    varandra vid parning) men har väl fått ned antalet iaf.

    Misstänker att spinnen redan är på väg tillbaks också, orkar inte spraya igen eller tillräckligt grundligt. (och vill inte spraya för mycket på budsen heller)

    http://www.odla.nu/artiklar/blomflugor.shtml

    Som en rolig sidenote, såg en tusenfoting i min kaffeplanta också, den är nog
    död nu iaf…

    DrugsAreWrong, nino:
    tackar.. Jo, slutresultatet blir bra, men de är aningen kinkiga / klena, (en av fem orginalfrön kom upp missbildad, de var rätt känsliga som små också) verkar som många av Barneys sorter är det…
    eller iaf t.ex. LSD verkar många ha problem med också.
    I DuiDui’s setup dog alla utopiorna medans skunk x haze’n överleve. :(

    Antar att detta är något som talar för att de ljuger när de säger att det är en ren landrace eller så selekterade de för snävt (för liten population, dvs endast välja
    ut enstaka mamma och pappa t.ex. i några generationer i rad) när de tog ned den till två phenotyper.

    Iaf så är min erfarenhet att äkta landraces som inte gått via någon fröbank alls att de har varit grymt vitala jämfört med det mesta via fröbanker.

    Min teori är att det mesta från de flesta fröbanker är korsningar hit och dit
    av endast sina egna och konkurrenternas (som gör likadant) frön/kloner.
    Därför leder på bara några fåtal generationer i princip allihop tillbaks till samma väldigt fåtal kloner som går runt i nederländerna, och vi börjar se inavel i negativ bemärkelse.

    svammelsvammel… mutter mutter… hehe :D hoppas ingen blir för avskräckt nu,
    fortfarande en bra strain alltså, bara lite kinkigare än genomsnittet tycker jag, men ingen katastrof som det kanske lät på mig nyss.