Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Fråga och svar från V-partiet Reply To: Fråga och svar från V-partiet

#546671

pijotor
Member

Jag tycker det är intressant att den artikel som hon refererar till inte har några fotnoter så man kan läsa vidare och få reda på vart rapporten som ligger till grunden för texten kommer ifrån.

Sen är väl det mesta vanlig skåpmat vilket många som inte har något intresse av att föra en saklig debatt i frågan, kommer med gång på gång.

Quote:
“långvarig daglig användning kan, förutom beroendeutveckling, ge skador i andningsorganen, nedstämdhet eller depression.[…] Även lätta former av försämrade tankefunktioner kan bestå under längre tid (månader), i vissa fall år, efter avslutad användning.”

Det är många kan i texten…

Sen är det helt korrekt (som texten säger) att man ska inte röka cannabis under graviditet och om man har psykisk sjukdom i familjen skall man vara försiktig. Men det är mest sunt förnuft och har egentligen inte med debatten att göra enligt min åsikt.

Med den retoriken kan ju Tobak klassas som narkotika och förbjudas då den inte heller skall rökas under graviditet och vara nära barn.

Quote:
“Cannabisrökaren löper ökad risk att få lungcancer, kronisk bronkit och andra lungsjukdomar. Cannabis innehåller minst 50 procent mer tjära än vanlig tobak.”

Den fakta som ligger till grund för detta vill jag ha då man samtidigt säger från många håll att ingen någonsin dött av cannabis. Men om man får lungcancer så borde ju någon ha dött? Eller hur ligger det till egentligen… vem ljuger? talar osanning? vill vilseleda? säkerligen båda sidor 🙄

Inte menat att ta över tråden, tycker förövrigt att det var ett ganska iq-befriat svar och det luktar lite copy-paste över det hela. Men så lever vi ju i en demokrati oxå där alla får göra som dem vill. eller? ;)