Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Noob Research, (liten växt) Reply To: Noob Research, (liten växt)

  • jultomten

    Member
    2009-07-02 at 14:22

    @LizardKing wrote:

    I don’t think making a bonsai out of a cannabis plant would work. The main reason is because cannabis is an annual plant. The fact that cannabis is an annual plant makes it non wood-forming, therefore unsuitable as a bonsai.

    Interestingly enough, researchers have found that an annual plant could be changed to a perennial plant just by deactivating two genes. “Researchers deactivated the SOC1 and FUL genes in Arabidopsis thaliana, which control flowering time. This switch established phenotypes common in perennial plants, such as wood formation”.

    When making bonsai trees, you’d want a wood forming plant, a perennial. :)

    The idea is really cool though, and if you could find a way to deactivate those two genes, you’re set ;)

    På ett annat forum, kan ha varit på OG, såg jag för några år sedan en tråd där en man påstod sig skörda samma planta varje år. Av bilderna att dömma var det sant. Plantan hade en barktäckt stam i tjocklek som ett människolår och mätte kring 2 meter på bredden och tre meter på höjden. Barken såg inte särskilt skrovlig ut utan liknade mer den man hittar på sälg eller unga rönnar. Plantan stod utomhus och såg verkligen ut att höra hemma i vegitationen, kan detta vara frågan om en naturlig mutation med resultatet att plantan blivit flerårig? I mina öron låter det otroligt, men bilderna talade sitt tydliga språk och jag har aldrig sett något liknande, att det var tal om cannabis rådde det inte heller några tvivel om. Budsen var löjligt stora.

    Mer intressanta påståenden: http://forum.sensiseeds.com/forum_posts.asp?TID=581