Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken klirr’s utetråd – 3 Swestar+3DiselRyder Reply To: klirr’s utetråd – 3 Swestar+3DiselRyder

  • klirr

    Member
    2009-08-16 at 08:01

    ja det har då gått bra mycket bättre för dig än för mig med diselryderna. sådde i början av juni i zon 5 längs norrlandkusten. Började bra , men sen kom de krafriga regnen i juli och min odlingsplats blev helt översvämmad

    tjena 42nord, :P Vi hade ju en jäkla början då hela första veckan i juni hade frostnätter, och sen som du säger kom det en massa regn, så denna sommar blev inte alls odlingsvänlig för oss.
    För mig var det viktigast att få se att autoblommande verkligen funkar häruppe, och det gör det absolut. Jag har inte upptäckt nåt mögel men jag har mina plantor lite halvskuggigt till så det gäller att bevaka dem resterande tid , då det kommer att vara betydligt fuktigare än idag.

    Man ser tydligt att plantor dör mer ofta av översvämning, än av torka så nästa sommar ska jag röja upp och plantera dem lite mer öppet – problemet blir då -som alltid- att de kommer å synas mer, men man får hitta nån medelväg…
    Synd för dig med möglet, då man hållit på och pysslat om dem så pass länge, man vill ju ha ett resultat också, men du får fynda en ny bättre växtplats för dem tills nästa sommar.
    Dom finns men är svåra att hitta, då man önskar full sol samtidigt som ingen får se dem, hehe, lite motsägelsefullt…

    Kul att se hur bra det går! Nej man förväntade sig inte att DR skulle ha sån växtkraft förens man ser det med egna ögon. De växer så det knakar!

    hej Blunt, Ja, de är i särklass, de borde hetat Disel Ryder Turbo istället, för de drar iväg värre än värst, som sagt var; inga andra sorter jag odlat har varit lika pigga genom hela växtcykeln, som dessa…

    Ja du, det växer så det knakar. Ser jättefint ut. Har själv alltid tyckt om täckodling, så det gläder mig att se att det finns fler som gör så.
    Lycka till!
    //PuffTMD

    hej PuffTMD, aha, det är täckodling det heter? Jag vet bara att det växer mindre ogräs när man täcker över jorden med gräsklipp som multnar in i
    jorden med tiden, det tillför då också näring i ganska jämn takt under resten av sommaren.
    Just idag tänkte jag greppa lien och röja bort lite “skydd” som växt lite för nära plantorna, och som skuggar lite för mycket. Blåsten är också viktig att den tillåts passera odlingen, för å göra det svårare för ev mögel att etablera sig. Björkfröna som lägger sig i håligheterna är också potentiella mögelproducenter, då de legat nån vecka i blött skick på plantan, så de bör skakas av för å hålla sig torra.
    vi hörs
    hälsn klirr :supersmile: