Polaren nojjar övermycket... Kan man hjälpa?

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
BigBanana
Guleböj
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Polaren nojjar övermycket... Kan man hjälpa?

Postby BigBanana » 2007-12-28 12:53:41

Byggde en garderob, den niceaste garderob jag någonsin skådat åt honom. Slet och svettades i flera dagar bara för att få den klar... Nu tre dagar senare när jag satt ner en wydnxfm som visat preflowers i hydron är han så nojjig att han inte längre fungerar mentalt. Han känner sig begränsad i sitt umgänge och vill inte svara i telefonen... Den är i stort sett ljudlös då jag även monterat fläktregulator.

Är det fler av er som råkat ut för det, kan det vara för att han inte byggt den själv utan att den vips en dag stod där i full speed och han inte hunnit aklimatisera sig eller. Jag menar den är så stealth en fristående garderob någonsin kan vara... Behöver bara byta vatten en gång i veckan, thats it.

Överreagerar han eller, säger sig ligga sömnlös på nätterna och helt apatisk ungefär...

Känner mig så djupt besviken och bedragen då jag har hur mycket själv hemma att göra som helst och min energi totalpajades efter det här projektet, orkar fan inte ens dammsuga eller diska av diskberget som växer i köket...

Ja, kort sagt känner jag mig stört utnyttjad, som att bara för att testa hur det kändes att ha en odlingsgarderob, få mig att fullständigt gå loss och bygga en setup som gör att min egen känns helt b iom finishen som är sjukt mycket finare på hans... Snackar om att sälja den till nån polare som jag inte tycker förtjänar den. Har mist mycket respekt inför den här grabben nu...

Det är som att folk inte fattar hur mycket slit det är bara för dom inte behöver göra det själv, känner mig jämt jämt så jävla utnyttjad för jag alltid ställer upp med mina kunskaper och händighet då dom saknar mycket av dessa kvalitéer själva. Cynismen stiger i mitt tankesätt och det skadar inte bara min och hans förhållande utan mitt förhållande till mina övriga polare. Blir kritisk och allt sånt. Så jävla tråkigt...

Man kan ju inte tvinga honom heller, men det hela känns oerhört befängt. Det är som att han skäms över sitt bruk och likställer det med ett cracklab eller heroinkok, jag tillåter däremot inte samhällets syn genomtränga mig, jag är stolt cannabisodlare och tänker inte låta mig kuvas...

Det känns nästan som jag inte pallar umgås med såna som honom längre. Det känns liksom som att man ständigt blir påmind att man inte får vara för snäll när man hänger med labila och snåla människor.

Behövde mest skriva av mig, men det känns som sagt helt dunderbajs. Plantan har börjat rota sig och mår prima, allt är bara GO egentligen, nu nojjar jag att han ska ringa å säga att han har klippt henne och spolat ner i toaletten... Plus att jag inte längre har den minsta lust att låta honom ta del av min egen skörd längre, att folk inte kan ställa upp gör att jag inte längre vill ställa upp. Som att bara för dom känner mig blir så jävla bekväma att dom raderar sina kranars nummer liksom, man känner sig som en jävla sugarmama mitt upp i allt...

Vet att när det skördats å torkats kommer dra till sig en jävla massa polare som bara hänger och röker ner sig på mina produkter... Jag vill inte bli cynisk och snål själv...

Bullen hjälp mig!

PinkHaze
Ganjaman

Postby PinkHaze » 2007-12-28 13:17:08

Konstigt att han pratat om att sälja den vidare när det är du som gjort den, du borde ha förstatjing på det hela. Du borde kanske tagit betalt för arbetet? det är ju ändå en stor insats som du sa, kan du förklara det för honom på något sätt? Kan du få honom att förstå hur ledsen du är av hans beteende? Det är en sak att känna nojja, men att inte uppskatta ditt jobb.

Jag hoppas du lärt dig något. Låt folk göra sitt skit själva det är en sak att assistera men att göra jobbet själv kan vara ett bra sätt att lära sig från grunden.

Låter väldigt illa att så många vet om din odling! Safety first!
Jag vet att du litar på dina vänner men det får man bara inte göra i dom här sammanhangen tyvärr. Dessutom slipper du tiggarna och de bekväma. Odla för eget bruk, behöver du inte röka så låt odlingen stå ett tag. Eller odla upp olika strains för ett personligt medicinskåp i frysen.

Dina vänner kan odla själva, behöver dom hjälp kan dom [b]fråga[/b] dig.

-ph

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2007-12-28 13:31:17

Dom som vet om är lugna så att säga. Dom står mig mycket nära, delar gener med några tom...

Men som du säger så skulle jag må mycket bättre om ingen annan förutom jag visste om. Dom går och väntar på min skörd nu och längtar, det känns fel...

Nä, man ska fan aldrig göra någonting av ren godhet. Man blir garanterat sårad...

Han sa flera gånger att han var så ledsen att jag lagt ner så mycket arbete, jag var så paff så jag fick inget sagt som jag känner. Känner mig sjukt besviken och sårad...

Ja, jag tror jag ska hålla skörden till mig själv. Vill inte behöva dra upp odling efter odling bara för det tar slut så snabbt... Som sagt ville bara ventilera av mig lite granna, och förhoppningsvis få någon annan översnäll själ att inte gå i mina fotspår... :(

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2007-12-28 13:32:37

Det var ju trots allt bara min jul-ledighet som gick åt skogen... Tillbaks på jobbet -inte- utvilad... Bedrövliga kamrater... Verkligen bedrövligt...

reaper
Lieman

Postby reaper » 2007-12-28 13:50:16

Känner igen detta snikna beteende från lite kompisar och lite tjejkompisar, dem tror dem kan ringa mig mitt i natten o fråga "tjena sugen på att komma ut på en holk" javisst tänker Jag, men idioterna har inget eget blaze.

Tycker det är en sak om man inte har blaze, har man inte så har man inte Jag är snäll nog att bjuda, men poff sålänge inte Jag har något och dem har e dem snikna värre än fan själv. Lyckligtvis har Jag ett par 3 riktigt goda vänner som ställer upp i vått och tort som aldrig skulle försöka sneaka mig som tur är.

Försök att sålla ut vännerna ha en 3-5 st riktigt goda vänner som du vet gör allt för dig och du gör allt för dem, sen kan man ju alltid ha ett gäng polare som man inte bryr sig om allt för mkt, för vet du vad? dem bryr sig inte om dig.

Ungefär såhär känner Jag det.

Dont worry, be happy

Unkas
Ganjaman

Postby Unkas » 2007-12-28 14:05:20

[quote]Är det fler av er som råkat ut för det[/quote]Nej, jag förstår knappt vad du vill säga. Haru byggt en garderob och glömt att få ett "tack för hjälpen" eller?
[color=indigo][b]...::: Skogsrave!! :::...[/b][/color]

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2007-12-28 14:15:12

[quote="BigBanana"]Nä, man ska fan aldrig göra någonting av ren godhet. Man blir garanterat sårad...[/quote]

Äsch... Låt dig inte nedslås, givetvis skall man försöka vara en god människa och hjälpa folk. Det mår man bra av. Man mår däremot inte bra av att umgås med puckon. Skaffa nya vänner, sådana vänner som uppskattar din generositet och inte bara ställer krav hela tiden. Vänner som får dig att känna dig skyldig och utnyttjad går fetbort. Det är mer värt att ha en bra vän än tio dåliga. Till och med [b]inga[/b] vänner är bättre än att ha dåliga vänner. Vad har dina nuvarande vänner egentligen att erbjuda?

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2007-12-28 15:27:19

Halfhigh, just så är det... Dom fattar inte att sensemillian man har att erbjuda inte går att få tag på, det enda man får tag på genom kran är b-a-j-s i jämförelse... Alltid!

Har 4-5 riktigt nära vänner, som jag älskar på riktigt... Och vi träffas minst lika ofta när jag har röka som när jag inte har röka. Inga problem so far...

Men överlag har folk så jävla lite att erbjuda förutom sig själva, klart dom hjälper till när det är flytt eller liknande, men att ställa upp utan att det behövs egentligen är det jävligt sällan folk gör. Jag gör det hela tiden.

Unkas: Nej, så drastiskt är det inte. Men man blir så less när han är den som puschat för projektet och kanske hjälpt till 10% och när allt är klart, först då fattar han vad det är han håller på med och får kalla fötter... Herregud, han är snart trettio bast. Det är ett beteende som går fet-bort...

Som sagt ville jag bara ventilera av mig med lite likasinnade och som inte känner personen i storyn, då jag inte gillar att snacka "skit" om polare med andra polare...

Det känns bara så jävla one-man-for-himself när man gått igenom något sånt här. Folk är så jäävla skumma när det kommer till kritan liksom, först när skiten slår i fläkten verkar folks riktiga personligheter komma fram...

Har ett par vänner som mer än gärna kommer över på blaze, och som jag hellre blazear med än sitter själv. Dom tar så gott som alltid med sig tex munchies eller annat och bjussar tillbax, då känns det bra. Dom ska jag hålla mig till... Men överlag tycker jag inte folk fattar vad som ligger bakom en odling, hur mycket risk/slit/släp det verkligen är... Det är som man har frukt eller något, hur ska man få dom att förstå när dom inte är mogna nog att inse...

Fan, man hänger egentligen med såna riktiga puckon.

Nyårslöfte: Bli restriktivare med tjänster. Sätt hårt mot hårt. Gör mer för mig själv.

Kan man ta ett par månaders break från sina polare? Kanske byta nummer helt appropå ingenting och göra sig osynlig. Kanske då dom lär sig att uppskatta att Bananen existerar och sliter i det dolda...?

:-/

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2007-12-28 15:49:29

Hehe, jag har själv svårt att förstå vad jag vill ha sagt med den här tråden... :)

Nä, får som du säger dra ner ordentligt på rökat. Om jag själv inte röker kan dom ju glömma att dom ska röka ner sig hemma hos mig... Svinbra idé faktiskt.

Men egentligen ville jag ha svar på om ni tror att det går att bota hans nojjor, och få honom att inse att han beter sig som en stor nolla/idiot. Och om någon annan råkat ut för samma-lika sak...

reaper
Lieman

Postby reaper » 2007-12-28 19:37:12

Detta har funkat tidigare för mig när bägaren runnit över.

Säg till dem du vill ha lite mindre kontakt med för tillfället att du ska ta en längre paus med rökandet, och orkar inte umgås med folk som röker under denna tiden för det är påfrestande för dig, och du mår dåligt av att se folk som röker och du själv inte kan, kanske du ska pissa någonstans eller något vad som.

Sen kan du sitta hemma lite se lite filmer slappna av och känna att stressen försvinner, det som man mår dåligt av sätter ju sig latent om man säger så och det måste försvinna antingen att man pratar om det med någon, (det vi gör nu) man måste lätta på trycket så e det bara. Ta det lungt bara i någon/några dagar sitt hemma tills du känner "nä fyfan nu måste det hända något" ring hem lite goda vänner på något smarrigt och umgås lite så känner man sig plötsligt mycket bättre kan Jag lova dig, är själv i en rätt så skev fas i mitt liv just nu och mår bättre och bättre för varje dag som går.

Det som funkat för mig kanske funkar för dig också.

Peajz

dr_nooby
Gräsfläckar på knäna

Postby dr_nooby » 2007-12-28 23:59:21

Jag är ledsen för dig Bananen, trist. Men det finns massor att lära här, så ingen anledning att vara hård mot dig själv. Jag har själv den hjälpsamma genen och det är lätt att bli bitter om man hjälper fel många av fel anledningar. Bara för att man vill så väl. Vägra bli bitter.

Nr 1. Går killens noja att bota? SVårt att säga. Growing är inte för alla. Man måste nog ha en särskild läggning. Därför kan det vara bättre att börja väldigt enkelt med några bäbisar och LE, då blir det en mjukare start jämfört med att vips ha en knarkfabrik.

Fråga honom om han vill få den botad till att börja med? Om inte han vill då är det garanterat ingen idé.
Om han vill och du tror honom, då [i]kanske [/i] det vara en idé göra en lista över han nojar över. Sen avliva ett av spökena i taget. Diskutera Don't Smell, don't Tell, Don't Sell. Låter det utanför lägenheten? Luktar det? Osv osv.

Eller så säger du att du drabbats av samma sak. Noja och du måste sluta ta hem stoners.
DU säljer såklart garderoben om den ska säljas. Eller "säljer" och tar hem den till dig själv och kör dubbelt. Den ena har lyset på på natten och den andra på dagen. Så får du jämn strömförbrukning och minskad tempskillnad mellan natt och dag. Och Lite bättre snurr på både det ena och andra.

Bless!

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2007-12-29 13:52:43

Jag tror han bara blev girig och såg skörden men inte fattade att det är en lång väg att gå, kantad med många faror och demoner...

Nojjan går inte att bota, han har redan släkt ner den och skeppat iväg den finaste av plantor som jag skänkt till honom.

Grejen är ju den att jag redan sedan innan byggt en minisetup med 10st 23w le-lampor. Liten och fin med fläktar och små kolfilter... Sen kommer han hem till mig och får se hur det verkligen kan se ut och bestämmer sig för att han minsann också vill ha, och att det var ju så lite i le-setupen om man jämför.

Girighet, mycket vill ha mer...

Att ta hit den och köra med två garderober vore lite som en dröm, men fuck va nojjigt att ta hem ännu en bjässe. Skulle ha dom i köket med ett fönster på glänt och få stadig temperatur dygnet runt som du också säger... Men vem i helvete behöver så mycket weed egentligen. Hehe...

Jaja, summan av kardemumman är att folk som sjukt gärna vill ha weed men när det kommer till kritan och allt hänger på dom visar det sig att dom inte ens pallar ringa kranen, dom är inte värdiga att ta del av ens egen skörd. Dom förtjänar majs-stärkelsebuds eller varför inte kiselvarianten... Dom förtjänar torra maroc-kakor och dom förtjänar verkligen inte att ta del av de produkter du faktiskt åkt till kran själv och fixat...

Iglar, är det en produkt av vårt vidriga samhälle eller? Jag är per automatik übergod mot mina medmänniskor och gör goda osjälviska gärningar hela jävla tiden utan att ens reklektera eller fatta att jag gör det medans jag gör det... Nej och usch. Flytta från sverige ska man defenitivt göra och bygga kompiskrets någonstans där värmen finns hos folket!

Canada verkar lovande... :)

reaper
Lieman

Postby reaper » 2007-12-29 14:19:37

Kan kanske förstå din polare att han nojjar lite, men det har väll inte äns börjat lukta?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2007-12-29 14:29:59

Hej Bigbanana!

Jag lider med dig ibland blir man så trött på människosläktet att man bara vill isolera sig för all framtid.
Det enda rätta tror jag är att säga till din "kompis" exakt vad du tycker, tänker och känner, var gärna arg eller håll inte tillbaka dina känslor i alla fall.
Visa honom gärna detta du har skrivit här och säg, titta här så här jävla trött har jag blivit på dig så att jag sitter och pratar med främlingar och får råd med vad fan jag ska göra med dig.

Är han en riktig vän så fattar han vilken idiot han har varit, går han i försvarsställning, så dumpa skiten.

MVH
Mr Nice Guy
Last edited by reaper on 2007-12-29 14:40:38, edited 1 time in total.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2007-12-29 14:36:52

Trevlig baktanke du hade Mr, förmodar att snubben själv har fått betala sakerna men haft bananen att bygga ihopa sakerna...

reaper
Lieman

Postby reaper » 2007-12-29 14:43:27

[quote="Halfhigh"]Trevlig baktanke du hade Mr, förmodar att snubben själv har fått betala sakerna men haft bananen att bygga ihopa sakerna...[/quote]

lol nej var faktiskt ingen baktanke, men jag tyckte så synd om killen att jag läste om hela hans spalt och läste mer noggrant och insåg då själv att hans polare måste ha betalt för grejerna och bigbanana gjort jobbet.
Så jag gick in och tog bort det sista.

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2007-12-29 18:53:46

Klart det inte börjat lukta. Det kommer aldrig börja lukta. Jag har byggt skiten riktigt tätt med OVERSIZE kolfilter, samma jag själv kör med. Och det luktar ingenting alls även om blommorna står i full jävla blom och det luktar vidrig skunk bara man gläntar på garderobsdörren. Så nojjorna är endast hjärnspöken. Och kan man inte som vuxen människa inse att det kanske ser skumt ut att ha en ensam garderob ståendes i lägenheten helt plötsligt och inte kunna stå för det inför vänner han försöker dölja sitt bruk inför, ja då är man bra jävla blåst... Jag står för mitt bruk, jag älskar mary jane, jag skäms inte inför någon.

Skiter i jobbet jag lagt ut också, men om man känt varandra i tio år ska man ändå kunna vara mer rätt fram än att sitta för sig själv och sina hjärnspöken och nojja upp sig till den milda grad att man blir halft om halft tokig.

Men jag skulle gärna gjort lite för mig själv under jul-ledigheten. Jag har varit ledig två veckor i år i sommras... Så himla mycket som bara står och väntar på mig. Ville få igång hans setup så snabbt som möjligt för när det väl är gjort är det bara att vänta. Nej, jag ångrar att jag ställde upp. Jag ångrar att mina vänner känner till min odling, jag ångrar att jag gjorde mig av med dom förra skördarna så pass fort som jag gjort eftersom man inte får någon som helst hjälp tillbaks. Nu har jag inte haft något rökbart på tre veckor, och ingen annan lyfter ett finger ens...

Skitsamma, är trött på att älta den här historien hur som helst och känner mig inte lika bitter längre. Men boy oh boy vilken annorlundare approach jag kommer bemöta folk med som kommer tiggandes i framtiden. Är det en rättighet att vara stenad eller är det någonting man får kämpa och offra för att uppnå? Somliga verkar tro att det är någonting självklart som att gå på toaletten. Det är hyperolagligt och en sjuk privilegie att kunna blossa kurerade välsmakande/slående buds, ingen självklarhet alls.

Så ni andra som är allt för givmilda, sluta fan upp med det. Se till att få utbyte i form av saker som du tycker är lika svårt att göra som dom tycker det är att odla, i skrivandes stund kan jag inte komma på någonting alls som går att likställa, men ni fattar.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2007-12-29 18:58:03

Lägg fram det till dina polare lite snyggt då, typ odlingsutrustningen e sönder så du får köpa röka själv, man vet aldrig personen du nekar kanske blir sne och knasar dig..

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2007-12-29 20:20:39

[quote="Halfhigh"]Lägg fram det till dina polare lite snyggt då, typ odlingsutrustningen e sönder så du får köpa röka själv, man vet aldrig personen du nekar kanske blir sne och knasar dig..[/quote]

True that. True that!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2007-12-29 21:41:43

man ska aldrig, aldrig, säga till nån om sin grow, oavsett vem det är. Man ska inte lita på nån, visst det är tråkigt, men det är så det är, folk är idioter, ju mer idioter som vet om nått ju fler idioter kommer få reda på det. Du tjänar absolut ingenting på att säga till folk att du odlar, vill du spela cool med din odling så visst, du kommer torska förr eller senare och då e d rätt åt dig, man ska inte spela allanballan bara för man odlar weed. Du kommer bara torska på det i längden.

Man ska speciellt inte säga till folk om dom e flummare själva. Eftersom dom kommer komma tiggandes om gratis weed eller få köpa för kompis-pris. fuck u, du får köpa för samma pris som alla andra, bara för ja känner dig så har ja lagt ner lika mycket tid o nojja på en odling som alla andra som säljer.

Jag har sett dina odlingar Bannan dom e väldigt fina, du ska vara rädd om din kunskap och färdighet, du kan ha mycket kul me den i livet. Det är inte värt att snacka med folk om det för vipps en dag så kan allt vara borta o då står du där o hatar dig själv för att du snackade förmycket.

Allt i universum är tidsbestämt, oavsett om det är galaxer, förhållanden, eller kompisar, alla kommer skita i dig, dra, eller såra dig för eller senare, det är bara acceptera, det är inte så saker borde vara, men det är så världen är.

hej! lycka till !

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2007-12-29 22:33:48

Arnold snackar sanningen...

Juckmuck
Gräsfläckar på knäna

Postby Juckmuck » 2008-01-01 12:00:53

fan man blir förbannad då man läste dethär...killen är ju mentalt störd om han gör sådär mot sin kompis som slitit som fan...om nån skulle bygga såntdär till mig skulle jag vara glad som fan och ge miljoner tack

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-01-01 17:30:35

[quote="Juckmuck"]fan man blir förbannad då man läste dethär...killen är ju mentalt störd om han gör sådär mot sin kompis som slitit som fan...om nån skulle bygga såntdär till mig skulle jag vara glad som fan och ge miljoner tack[/quote]

Jo, alla är vi inte lika funtade tyvärr...

Men det är väl så, alla kan inte vara bra på alla sätt och vis, det gäller bara att försöka hitta dom bra bitarna och sålla ut resten. Annars kan man ju fan inte vara polare med någon över huvudet taget. Vore väl om man kunde klona sig själv och fylla hjärnan med ens egen information. Det hade vart en bra polare... :)

Juckmuck
Gräsfläckar på knäna

Postby Juckmuck » 2008-01-01 17:53:37

[quote="BigBanana"][quote="Juckmuck"]fan man blir förbannad då man läste dethär...killen är ju mentalt störd om han gör sådär mot sin kompis som slitit som fan...om nån skulle bygga såntdär till mig skulle jag vara glad som fan och ge miljoner tack[/quote]

Jo, alla är vi inte lika funtade tyvärr...

Men det är väl så, alla kan inte vara bra på alla sätt och vis, det gäller bara att försöka hitta dom bra bitarna och sålla ut resten. Annars kan man ju fan inte vara polare med någon över huvudet taget. Vore väl om man kunde klona sig själv och fylla hjärnan med ens egen information. Det hade vart en bra polare... :)[/quote]

joo det har du rätt i...alla är vi olika men fan...då folk inte kan uppskatta det som kopisen eller morsan,farsan osv gör för en så blir man ju nog lite arg på dom..men som du sa...man måst hitta dom bra bitarna i alla...ingen är perfekt...du&jag t.ex. har säkert många skitsaker i oss som folk stör sig på men ändå tycker dom om oss för det goda :) nu låter jag som en präst eller nåt men :P annars...jag är gammmal användare här så hoppas många läser detta så dom vet det och inte behöver vara oroliga...dom kan fast pm:a mig så får ni veta vem jag är

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-01-01 21:45:44

Nää, jag är alldeles perfekt... :D

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-01-01 22:07:14

Har blivit både lite och mycket sviken av "vänner". Jag tror att man behöver motgångar i sin vänskap ibland för att se vilka som faktiskt är ens vänner.
Har loosat "vänner" över pengar, weed och tjejer och i slutändan har det varit det rätta. Jag torskar hellre en fake polare än sitter inne 6 mån för att ens "vän" golade för att; han inte fick kompispris/gratis, man bråkat om en tjej, han inte vill betala tillbaka ett lån...
Jag håller också med Arnold, man ska hålla tyst även med sina riktiga vänner. Bättre att suprisa dom med en shitload med weed när allt är klart.

Jag tycker att Du ska ta tillbaka garderoben och sälja den här, alla känner till dina skills så Du kommer definitivt få den såld och tjäna ett par spänn på din förlorade julledighet.

Mvh
/Spindeln

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-01-02 12:31:27

Ja, vänner kommer och vänner går. Det är väl bara så det är... Och blir man gång på gång påmind att man är just _för_ snäll är det dags att se sig omkring...

Jag funkar som så att är det någonting JAG kan göra för att berika eller hjälpa någon av mina vänner i DERAS liv så får jag nästan ångest om jag inte gör det... Det gnager och jag vill göra det så fort som möjligt. Är om möjligt ambitiösare när det kommer till polare och deras bestyr än vad jag är när det kommer till mig själv. Skumt, men det är så jag fungerar... Tycker det är hemskt mycket roligare/viktigare att göra en vän glad än att göra mig själv glad...

Kanske är det ett självdestruktivt beteende när allt kommer kring. Det har iallafall visat sig att det gör mig svag och sårbar, och då gäller det att andra människor är precis lika snälla tillbaks annars blir jag sårad gång på gång...

Kom till insikten att jag dragits till kvinnor med många problem innan, och blivit medryckt i skiten. Kanske är det samma med polare, att jag valt cp vänner som är svaga och problemtyngda... Jävligt konstigt, undrar varför det är så. För när jag är med dom blir jag ju också svag och problemtyngd.

Får försöka hitta en gyllene medelväg helt enkelt. Ha vänner, men inte för nära. Hjälp vänner men inte för mycket. Bjud på dig själv men inte alltid...

För att svara spindelpojken, jo. Överraska med en shitload vore ju underbart... Men alla skulle ju leta efter skumma garderober hemma hos mig och hitta den på fem sekunder hur som helst. Den är inte "så" stealth, iallafall inte om man känner till min historia...

Men i framtiden... :)

Och angående garderoben ska jag beordra honom att lämna tillbaks den till mig, så kommer jag köra dubbla setups, rullande. Ingen av-på i elnätet, jämnare temperatur i growen natt som dag samt dubbelt med weed... Är bara rädd att påföljderna kan bli groteska om man ertappas med två jävla dundergarderober istället för en, försumbar skillnad eller?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-01-04 10:35:20

[quote="BigBanana"]Dom som vet om är lugna så att säga. Dom står mig mycket nära, delar gener med några tom...

Men som du säger så skulle jag må mycket bättre om ingen annan förutom jag visste om. Dom går och väntar på min skörd nu och längtar, det känns fel...

Nä, man ska fan aldrig göra någonting av ren godhet. Man blir garanterat sårad...

Han sa flera gånger att han var så ledsen att jag lagt ner så mycket arbete, jag var så paff så jag fick inget sagt som jag känner. Känner mig sjukt besviken och sårad...

Ja, jag tror jag ska hålla skörden till mig själv. Vill inte behöva dra upp odling efter odling bara för det tar slut så snabbt... Som sagt ville bara ventilera av mig lite granna, och förhoppningsvis få någon annan översnäll själ att inte gå i mina fotspår... :([/quote]

Jag känner igen mig mannen jag har också varit liten och oskyldig och alltid trott det bästa av alla men verkligheten ser inte ut sån!!förstår du inte att du måste hålla detta hemligt för alla till o med din bästa kompis bara din livspartner ingen annan får se din samling plantor, fatta det och du kommer inte att åka fast men det gör du väl inte föränn det är försent. :roll: :roll:
sedan kommer du vara tvungen att välja!! skall du ha många kompisar och inte odla eller lite kompisar och odla, du kan inte ha massa folk hemma hoss dig hela tiden det blir knas,,tror jag iallafall efter mina erfarenheter, men vad vet jag . :roll:

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-01-04 11:51:58

Den som lever får se helt enkelt.

MedicalUser
Gräsfläckar på knäna

Postby MedicalUser » 2008-01-04 13:33:09

Hey Bananen, låt inte din polare ta ner dig...
Vad du gör tar Overgrow till en helt ny dimension!
Du delar dina erfarenheter, inspirerar med dina trådar och bygger odlingsgarderober här och där. [b]Fet[/b] credd![quote="BigBanana"]Och angående garderoben ska jag beordra honom att lämna tillbaks den till mig, så kommer jag köra dubbla setups, rullande.[/quote]
Coolt! Det blir ju... en [b]Bananasplitt[/b]?
On the eight day he said...
Let there be weed... :hemp:

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-01-04 15:25:35

[quote="MedicalUser"]Hey Bananen, låt inte din polare ta ner dig...
Vad du gör tar Overgrow till en helt ny dimension!
Du delar dina erfarenheter, inspirerar med dina trådar och bygger odlingsgarderober här och där. [b]Fet[/b] credd![quote="BigBanana"]Och angående garderoben ska jag beordra honom att lämna tillbaks den till mig, så kommer jag köra dubbla setups, rullande.[/quote]
Coolt! Det blir ju... en [b]Bananasplitt[/b]?[/quote]

-Rullande monsterodlingar? Ja tack...

-Gräva ner kilon med marijuana i skogen i termosar så jag alltid kommer ha ganja att smöga hela livet? Ja tack...

:)

Jo, eftersom jag själv blev så sjukt inspirerad av Panthers hydrogarderob ville jag ta det steget längre... Sprida smittan vidare så att säga, och det verkar ju fungera, jag tror jag infekterat ganska många med mina bilder och texter! Sen hoppas jag att ännu fler blir smittade och att det startar en löpeld genom landet. Sverige som självförsörjande cannabisproducent är ju ett dröm-mål. Så vi håller våra sura slantar inom landet och slipper gå till kranar som sitter på ruttna sketna rostiga rör som leder långt ner i skumma mafiaaffärer och annat skit...

:)

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-05-02 0:13:33

Vet faktiskt inte vad jag vill säga, eller hur jag vill säga det, men vad jag vet är att jag vill att du ska veta att det finns folk som uppskattar människor som dig BigBanana, och jag är en av dem...

Hade dödat för en sån vän som dej.. ajja hoppas du inte deppar ner dej totalt...

Må väl!

Brassman
Gräsfläckar på knäna

Postby Brassman » 2008-05-02 0:46:24

Banana jag har haft många sånna polare och det är bara skit du kan ge dom allt men dom skulle kunna sälja vännskapen för en hundring. Hoppas du fick tillbaka garderoben och ljug för dom som vet och säg att du ska sluta odla....kanske inte behöver ljuga för dina bästa polare om det men den där killen låter som någon som kan sätta andra i stora problem...
Grymt att du är snäll men var inte för snäll mot fel personer.
Peace man
Millionaires Today, Fugitives Tomorrow, BUDS FOREVER!

atos
Gräsfläckar på knäna

Postby atos » 2008-05-02 14:53:38

Jag kan vara dumsnäll ibland med. Men så länge man lär sig av misstagen. Jag håller med tidigare postare, ventilera ut all irritation, helt klart. Kanske du redan gjort vid det här laget iofs?

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-05-02 15:12:52

Gammalt och nedlagt och förlåtet och allt det där!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-05-03 12:14:05

Det är vad jag alltid har sagt, man kan inte vara någon möjliggörare.

Känner igen det där snyltbeteendet, gemene man verkar gå runt att tro att man är dum i huvudet. Man märker så lätt om det är för rökat eller sällskapet någon umgås med dig.

Mitt råd är att sålla i bekantskapskretsen. Jag gjorde så, nu skyr jag alla människor med ett snyltbeteende som pesten. Har suttit i liknande situationer förr, när man var för snäll, men det har man inget för som sagt.
Nu lägger jag min "snällhet" på personer som verkligen uppskattar och förtjänar det, och jag mår mycket bättre av det :)

Så nej, att TS går och är irriterad över det här är fullt förståligt, och han har mina fulla sympatier. Bara det att folk går och väntar på att det ska bli skörd skulle reta gallfebern ur mig. (en bra anledning att hålla käften till typ "alla", slipper man löst folk som stör ens livsrytm)

Mvh :)

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-05-03 14:56:56

Nä, man kommer ingen som helst vart med snällhet. Gör man någon annans jobb ser man bara till att denne klarar av det ännu sämre...

Björntjänst någon.

Som min lillebror som är socialt handikappad pga mina föräldrars överbeskyddande mentalitet... Han klarar sig inte själv i livet tack vare deras "godhet".

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-05-03 17:30:35

Det där känner man igen bananen!

Men ändån tror jag på godhet.. Folk som uppskattar din godhet ska du överrösa med godhet och du kommer säkerligen få det tillbaks mångfaldigt!! Det är min uppfattning i alla fall..

sen finns det alltid folk som du kan göra vad som helst för å bjuda på vad som helst och dom bjuder aldrig igen eller gör en enda tjänst tillbaks.. dom sållar man bort snabbt...

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-05-03 18:02:28

[quote="kidde"]dom sållar man bort snabbt...[/quote]

- Check!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-05-05 16:22:34

närmsta polarna delar man med sig av fin rökat, eftersom dom odlar själv. polare i allmänhet kan få röka lite trimm på sin höjd

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-05-05 16:51:50

[quote="namelessdread"]närmsta polarna delar man med sig av fin rökat, eftersom dom odlar själv. polare i allmänhet kan få röka lite trimm på sin höjd[/quote]

Där sa du något!

Där sa du verkligen något.

Man ska bara bjuda folk som odlar själva!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-05-28 21:33:37

[quote="BigBanana"] Vore väl om man kunde klona sig själv och fylla hjärnan med ens egen information. Det hade vart en bra polare... :)[/quote]

:D

Man ska fasen ta konsultarvode för planering, rådgivning och underhåll av en odling åt någon polare. Fast man måste vara väldigt tydlig med det så det inte blir nåt jäkla groll när allt är klart och det ska betalas.

Doktor_Knark
Ganjaman

Postby Doktor_Knark » 2008-05-28 22:11:53

Jobbigt det där. Men om du skall kunna vara en god människa så måste du först se till att du är lycklig. Man skall gå igenom vilka som betyder mycket för en i ens liv, vilka som tar mer lycka från en än de ger en lycka. De som tar mer lycka än det ger att ha dem som vänner de skall man eliminera. Man kanske inte behöver eliminera dem helt, de kan ju vara kul pajsare att hänga med ibland, men det är människor som man enbart umgår med på sina egna villkor. Den energi du lägger på folk som i princip tar mer lycka från dig än de ger, det är energi du kunde satsa på dina riktiga vänner, så det är inte bara för dig som du bara träffar dem på dina villkor, det är för de du älskars skull.

Sen den här killen är svårt paranoid och jag anser att paranoja är nära relaterat till megalomani. Du skall förklara för honom att han är ingenting, han skall ha klart för sig att ingen bryr sig om vad han håller på med, att även om hans konversationer, mail och annat hamnat i nått storebrorssystem så skiter de i hans futtiga trams. Han har ingen anledning att vara paranoid för det är ingen som bryr sig om vad han gör i sitt hem.

Låt inte idioterna i din omgivning påverka dig, du kan bli förbannad när du snackar med dem, men så snart de är borta så slå dem ur tankarna. Jo, jag vet att det är lättare sagt än gjort, det är näst intill omöjligt ibland, men folk som gör en förbannad utan att de är i rummet, de skall man ha så långt ifrån sig som möjligt.

Fortsätt ge så mycket du kan, men bara till de som förtjänar det!

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-05-29 7:43:34

[b]Doktor_Knark[/b] fy fan va du skriver bra, absurdum. Megalomani, ja, helt uppenbart nu när jag i efterhand ser tillbaks på alla år. Har känt honom i tio år och det är mycket psykiska besvär som flyter till ytan nu när jag distansierat mig. Det som inträffade för någon månad sedan var att jag började nysta i dom spel han så ofta försökte dra. Nu senast hade han inte hjälpt mig med en hand grönt som jag bad honom om, just för att det skulle bli en attraktion för min del och göra att jag skulle ta mig hem till honom oftare. Det blev som en fling i hjärnan på mig och så började jag mala, flera dagar pågick det, att minnas, att reflektera på nytt... Det var sanslöst, så en kväll satt jag å chattade med en vän som dumpat en skitnära barndomsvän nyligen, precis samma sits som jag var på väg att hamna i själv. Och jag började berätta om min polare, hans egenheter och hur han var som person - perfect match, chattvännen berättade att det kändes som jag talade om dennes dumpade vän. Då började jag se det hela. Då började jag fatta att det han lider av är något man kan diagnostisera...

Jag började plöja igenom psykologi-siter på internet och läste alla symptom på alla sjuktdomar jag kunde tro det var... Psykopat / sociopat stämde in så kusligt väl att det är det jag tror han lider av, nästan så jag är helt säker... Iallafall enligt den svenska normen, om man kallar det så, där uppfyller han kraven för att bli diagnostiserad för den åkomman.

Då förstår jag också hur han kunde låta mig göra det för honom, en äkta psykopat saknar nämligen empati och ånger... Nu såg han väl sitt imperium av vänner, många som är lite småanti mot cannabis, han såg väl att om dom skulle få reda på det skulle han tappa så mycket respekt eller vad det nu är, nej risken att någon av våra vänner skulle hitta odlingen var mycket större än att staten skulle se den. Dessa vänner känner även mig och vet att jag iallafall förr i tiden odlat cannabis... Jag skäms inte, inte så jag går omkring och berättar det för folk, men samtidigt är det ingenting jag känner mig sämre i själen för, ty i min värld av moral är vi örtplanerare väldigt ädla människor.

Jaja, lite småstekt är jag sitter här i morgontimmen på jobbet. Men det får räcka så... Men iallafall tycker jag mer synd om min vän än känner ilska mot honom, det är inte hans fel och för honom är det totalt främmande. Han tror säkert att alla andra är precis lika manipulativa som han själv...

Peace i sommarsolen!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-05-29 19:55:40

Jag kan med visst vemod bara konstatera att tråden är betydelsefull.

Deka inte ner dig(tror jag iof inte att du gör)utan se det som erfarenhet och ta lärdom.

Som Jesus sa i början av tråden en vän är bättre än 10 dåliga och tom ensam är bättre än en dålig.

I know = Jag är själv en enkel man med få vänner har haft,du vet typ 1000 polare men med åren kommer förändringar och även ensamheten (ibland)

Själv ska jag börja en kvällskurs i Asiatisk matlagning dels för att jag vill lära mig men också för att ,,,vem vet kanske man/jag träffar ngn ny.

Urshcäkta OT!

Jag tror att ALLT man gör kommer tillbaka i livet på ett lr annat vis.

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-05-29 20:14:03

[quote="snabela"]Deka inte ner dig(tror jag iof inte att du gör)utan se det som erfarenhet och ta lärdom.[/quote]

Nej då, det är ingen fara... Det som är tråkigt är alla gemensamma vänner som jag nu inte känner för att träffa, dom lyssnar inte på mig och ser inte det han gör. Han är ju sån, han har omgett sig med sjukt många ytliga bekanta, sjukt snälla och naiva människor, såna som är lätta att manipulera... Därför har jag ju hittat så många andra snälla människor just genom hans kompiskrets.

Hålla sig undan är ledordet nu för tiden... Och som du skriver snabela bättre inga vänner än dåliga vänner, och att allt kommer tillbaks till en förr eller senare...

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-05-29 21:47:54

Ta det lugnt och låt var och en bilda sig sin egen uppfattning.
Men klart att det är ledsamt,alltid jobbigt att sitta med "svar"och man vill bara hjälpa så att andra inte blir "blåsta"om man kan kalla det så.

Fridens!

Return to “Coffeeshopen”