Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Näringsfunderingar, Hesi jordnärningspaket. Reply To: Näringsfunderingar, Hesi jordnärningspaket.

  • reaper

    Member
    2009-08-19 at 06:39

    @greenster wrote:

    Ey, har en fundering här på näring till mina små underliv. Tänkte på HESI Jordnäringspaket från Swedish-growsystems.se (artikelNr: 15102).

    Paketet innehåller:
    Supervit 10ml,
    Rotstimulator 1L
    TNT complex 1L
    Blomcomplex 1L
    Fosfor+ 1L
    Powerzyme 1L

    Till hur mkt räcker det här? Funkar det till en setup på omkring 4 till 6 plantor som odlas i jord? En annan sak också, vad funkar bra/bäst som näring till modern som ska hållas vid liv? :?:

    Lite hjälp hade varit grymt :D

    Fridens!

    Hej du.

    Du måste berätta lite mer om själva setupen så man vet ung hur mycker dom lär dricka/dag.
    Villken lampa och hur stora krukor samt hur odlings utrymmet ser ut med yta,vent,jord drenering mm.mm.
    Vattnar man 1L/dag (ca 2.5 dl/planta/dag) så lär det räcka till åtskilliga blomningar med 4 plantor i 4L krukor.(Minst 4-6 omg).:)
    Hesi är rikrigt bra och drygt.

    Själv skulle jag bara ge modern powerzyme och tnt complex vart 4:e-5:e vattning.. Övrig vattning av modern med lätt rothcomplex (Halva rek mängd) och supervit.
    Powerzyme bryter ner döda rötter och ombildar det till näring (N) så det ska inte vara med vid blomning då man bara vill att blommorna ska utvecklas och inte vill ha så mycket (N)..
    Till veg/blom så följ anvisningarna på flaskorna.

    Du bör investera i en PH mätare (ca 500 kr) och Hesi PH- jord
    (Alt droppar med citronsyra som jag själv kör med för att sänka PH´t)
    så att du alltid kan hålla samma PH värde i bevattningsvattnet för att dom små liven ska må så bra som möjligt.
    Jag håller PH 6.4 i bevattningsvattnet till jord i alla faser utom vid blom då jag sänker till PH 6.2 villket Phosfor+ ser till.
    Sen när du mäter avrinningsvattnet från krukorna så bör det inte hålla lägre än PH 5.2 och inte högre än PH 6.5 (Gäller alla faser).
    Lycka till man..