#513511

tr1ppz
Member

Min första jordodling körde jag med blåkorn (flytande) å blandade i vattnet jag vattnade med bara.
Funkade okej. Tänk på att Cannabis är ett väldigt lättskött och tar gärna emot den mest konstiga näring. Urin funkar utmärkt, det var så man gjorde förr i tiden, jag skulle nog dra mig för att bajsa i krukan dock 😆

Angående locken så nej, jag tog en av de skitbilliga krukorna jag hade åså tog jag lödkolven. Tur att man var utomhus fyfaaaan vilka ångor.
Baljorna är köpta på k-rauta, passade exakt på mm in i mitt utrymme ifall jag tog bort locklåsen som satt på :D

Numera kör jag alltid dremel när det är i plast, alt hålborrsats å borrmaskinen. Hålborrsats finns xx-127mm på byggmax för 39kr eller något sådant.
Ingan aning hur bra den är, sen finns det dosfräs med.

Detta för runda hål då. Dremel kan man göra alla möjliga hål med.

Pumpen:
Drippers brukar köra konstant, beroende på hur mycket vatten de pumpar runt, men så länge vattnet hålls syresatt så gör det absolut INGENTING om rötterna är dränkta i vatten.
Mitt senaste hydrosystem kör en cirkulationspump konstant som sprutar vatten mot locket.

31 grader brukar normalt sett inte vara ett problem. Du har inte funderat på en luftfuktare?
T.ex. vicks på clas ohlson för 895kr (ultraljudsbaserad, ej ånga).
Fördelen med den ultraljudsbaserade är att den inte värmer vattnet märkbart.