• ivwe

    Member
    2009-05-02 at 11:46

    Kan inte ni som har lite info om det här med näringar i hydrokultur ta och skriva av er lite…. Berätta lite mer ingående om vad ni kör för EC-värden resp. pH under stickling, veg och blom…

    Jag själv är total nybörjare. Och tyckte första att det gick OTROLIGT trögt. Men bara jag fick till temperaturen bra, luftfölde och ljus. Så sa det bara PANG! de växer så det är något helt enormt. Jag har en webcam upskruvad som jag kollar snapshots på från dag till dag och jämför. Helt sanslöst vad det kan växa på bara 12 timmar.

    Nu i veg, kör jag helt efter dosringsschemat. Då hamnar jag på ett EC-värde på ca 0.6 – 0.8. Sen tar jag ner pH till ca 5 och sen låter jag det vara i en vecka. Under den tiden stiger pH till ca 6. Sen tar jag ner det till 5 igen. Och det verkar vara väldigt effektivt.

    Just nu kör jag GHE Flora Trekomponent (den som följer med ghe´s areoponics system) Har bestämt mig för att köra ripen på slutet. Däremot skulle jag vilja ha råd från er som har testat med och utan extra tillsatser? Typ Diamond Nectar och det där, PK 13/14 osv, är det värt att köra det? När var och hur använder ni dessa tillsatser utöver den vanliga näringen?