Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Vilket strain var första cannabis? Reply To: Vilket strain var första cannabis?

  • puffpuff

    Member
    2009-03-11 at 19:14
    DocK wrote:
    Puffpuff wrote:
    DocK wrote:
    Demagog wrote:
    Den utvecklade THC som ett försvar mot getter (det smakar inte gott tydligen)

    Såg en dokumentär där dom berättade om en annan teori som lät lite vettigare.

    Dom sa:
    Anledningen till att den utvecklade THC var att dom första plantorna växte i bergstrakter på höga höjder. Och THC:et utvecklades för att skydda plantorna mot den ultravioletta strålningen på dessa höjder.

    Där lever det väll getter med? kanske funkar som skydd mot båda?
    Båda känns möjliga utan någon google sökning, eller vidare forskning :P

    Då borde väl gräset ha utvecklat ett skydd mot hästar. Och nej, inte det gräset vi röker… 😉

    Allvarligt talat, tänk efter lite. Att en växt skulle utveckla ett skydd mot ett visst specifikt djur är lite….. lustigt. Att växter däremot utvecklas för att attrahera djur är allmänt känt. På så sätt sprider dom sina frön. Och att THC skyddar plantorna mot ultraviolett strålning är ren vetenskaplig fakta. Det är konstaterat av forskare. Och tycker du verkligen inte att det är en bättre anledning till att plantan utvecklade THC än getter.. :?

    Och vart läser du att jag tycker att get förklaringen var mer trovärdig eller sannolik? Läs mitt inlägg igen och tagga ner lite va….

    No hard feelings tho, peace.

    EDIT: Vill inte hacka på dig, men tar du din vetenskap från dokumentärer så ska du vara försiktig innan du öppnar munnen, ibland vinklar dom saker :O :S Men om du tagit del av en vetenskaplig rapport i ämnet, då håller jag tyst och säger carry on.