Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Hjälp! Mina blommande WWs gulnar! Reply To: Hjälp! Mina blommande WWs gulnar!

  • reaper

    Member
    2009-02-19 at 17:48

    @greensymphony wrote:

    @shubbe wrote:

    Dock bör du inte köpa hesis packet nu, eftersom det drar man ända ifrån start och följer ett schema.. Kanske inte spelar någon roll, men så du vet innan.. 🙄

    Följer du näringsschema från start så löper väldigt stor risk att bränna plantorna. Som tidigare i tråden påpekat, så innehåller jord redan näring och man bör inte tillsätta något förens plantan frågar efter det. Som i det här fallet, så lider växten av Kvävebrist, och det är här som man ska börja tillsätta t.ex Hesi TNT complex eller likvärdig produkt.

    Nu är ju denna växt 13 dagar in i blom, då är inte TNT complex rätt produkt. Jag skulle försiktigt ha omplanterat den i ny och fräsch jord och fortsatt blomma tills plantan frågar efter mer näring. Se då till att ha någon vettig näring med NPK värden som lämpar sig för blommande cannabis, PK 13-14 är en billig investering i förhållande till avkastningen.

    Lycka till!

    Jag har hört talas om flytande blåkorn, att det ska vara billigt och bra även, funkar detta bra i min situation tro?