Mina tankar om debatten rörande cannabis

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Mina tankar om debatten rörande cannabis

Inlägg av anybodysmoker » 2007-09-17 18:54:19

Det som skrämmer mig mest är att så många människor låter saker och ting vara som det är. Att vi inte går ihop och visar vårt missnöje. Men det är inte heller så konstigt med tanke på hur trångsynta och elaka människor kan vara. Mina tankar är det enda som inte ljuger för mig, jag kan vara blind utav vad jag tror, men så länge jag lär mig så kommer jag komma tillbaks starkare. Att vi som människor inte kan tillåta att någon annan är rik, prostituerad, eller cannabis förespråkare, är för mig inte alls konstigt.

Vi lever alla efter vad vi lär oss, hade vi inte varit uppfostrade bland människor hade vi inte betett oss människor, förutom instinktivt. Lär vi oss att droger är farliga och vi skapar ett hat för det, ja då blir det så som vi har det idag. Att man blint fördömmer en annan människas åsikt för att man är så säker på att man själv har rätt gör att jag får en tår i ögat.

Jag läser varje dag om andras erfarenhter här i världen, jag lyssnar på dem som förespråkar t.ex. en legalisering och även dem som förespråkar en nolltolerans. Det mest skrämmande är att ofta så kan dessa personer inte ändra sin åsikt, för dem har lärt sig att blint tro på den. Eller så kan dem inte svälja sin stolthet och erkänna fel. När jag öppet pratar mina tankar så är det fler som går emot mig och skapar en negativ stämning, precis som om man vill försvara sin åsikt till sista andetag. Jag lyssnar mer än gärna på andra - så länge dem lyssnar på mig.

Att vi inte har en öppen debatt i Sverige om cannabis är för mig helt absurt. Våra makthavare har bestämt sig för att hålla det olagligt trots den enorma potential vi har med att förbättra välfärden (mindre depressioner, mindre hat mot cannabisbrukare, mer pengar genom taxering, inga farliga utblandningar, en helt ny industri som kommer växa, mindre poliser som jagar cannabisbrukare). Folk som brukar cannabis kommer sluta låsa in sig och får samma rätt som alla andra att leva sina liv fullt ut.

Det går inte att skapa ett samhälle genom hat och fruktan, och nu när 2000-talet är här med den teknologi som den bringar så måste vi organisera oss. Oavsett vad folk säger så är det enda rätta här i världen kärlek, förståelse och lika rättigheter - oavsett rang, kön och bakgrund. Vi är alla människor och borde börja sluta bete oss hatiskt och sluta vara trångsynta. Alla människor betyder något och kan bli något, vi måste bara avlära oss det vi fått lära oss. Om det finns en gud så lever han inom oss alla, varje gång du pratar eller tänker så är det guds verk. Bara du är kapabel att förändra din verklighet.

Jag gör något åt detta, och kommer aldrig sluta. Jag hoppas bara att den dagen då det händer så finns det folk som stödjer mig och inte vacklar undan för etablissemangets kärlek att styra genom rädsla. Ensam är man svag mot en armé, men genom att viska sanningen och sprida sanningen så kommer även den starkaste armé att falla - men det är inte ett enmansjobb.

Skriver en nykter
- anybodysmoker