Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Varför så Rastainspirerade? Reply To: Varför så Rastainspirerade?

  • anybodysmoker

    Member
    2008-11-18 at 11:22

    LagensBrutnaArm har rätt i sitt inlägg och jag älskar dig! :) Precis så som du förklarar atomen ser jag den, men jag kan inte lägga fram det på samma sätt. Du är väldigt intelligent LBA och jag älskar att lyssna på dina teorier! (Jag vill göra den där hemsidan åt dig, om du kommer ihåg, så hör av dig med material)

    Jag ogillar ingen och vill bara att alla ska leva i harmoni. Jag gillar många olika saker men vissa saker intresserar mer än andra. Man kan säga att jag gillar det som jag anser är roligast. Och livet just nu med dagens ignoranta politik är pinsam. Det gör ju livet tråkigt för majoriteten! Och det går att ändra, många har försökt ändra det: JFK, Martin Luther King Jr., Reagan (även om det inte gick i praktiken), Abraham Lincoln, Andrew Jackson, Thomas Jefferson, James A. Garfield, Che Guevarra bland mååånga mer.

    Det värsta är att om man bara lever en gång ska då slumpen avgöra vilka som är rika och vilka som är fattiga?

    Utan Internet hade inte antalet människor som kommer till denna slutsatsen att vi måste göra något för att sprida kärlek och förståelse, varit exponentiell. Somliga vet inte ens vad exponentiell betyder. Det är t.ex. att ifrån början vet 1 person något. Sen säger han/hon det till en annan. Då är det 2, sen går denna andra till en ny, då är det 3, och sen går alla till en ny då blir det 6, och så ökar det hela tiden. Det växer mer och mer tills alla vet.

    Så fort media börjar rapportera om ekonomisk reform och ett system som inte skapar fattigdom, negativ inflation eller recessioner/lågkonjunkturer så kommer vi få ett bättre samhälle i väldigt snabb takt.

    Jag säger vad jag tror om livet ur mitt perspektiv som att det är min sanning. Alla har rätt till sin sanning och om någon säger sin sanning som motsätter sig min så lyssnar jag gärna. Men om folk är barnsliga och omogna och ska förlöjliga eller bli arga så är det bara negativt. Jag har levt med sådant i hela mitt liv.

    Nu vill jag leva med kärlek, inte hat :)

    Med kärlek så betyder det inte att jag måste vara som en hippie eller liknande. Jag bara har enorm förståelse och accepterar alla. Sen så givetvis accepterar jag inte att man inkräktar på den fria viljan. T.ex. mord och liknande är helt fel, det inkräktar verkligen på den fria viljan när det existerar ett offer.

    Alla vi cannabisbrukar är ju offer för att bli av med fria viljan, den fria viljan att välja cannabis framföra alkohol.

    GanjaBoon jag förstår vad du menar och jag undrar om du skulle sagt samma sak till Gandhi, eller Lennon? Eller någon annan som påstår sig veta sanningen. Jag vet min sanning, och jag säger att alla har rätt till sin sanning, jag är säker på att dessa personer också sa det. Bob Marley t.ex. sa sig veta sin sanning. Så länge man kan acceptera alla andra och visa kärlek så kommer vi leva med fred och i frihet oavsett vad vi tror på.

    Varför bråka? Och varför argumentera när vi kan enas om att inte enas och ändå acceptera varandras troer? :) Jag tror vad jag tror är sant och du tror vad du tror helt enkelt, men vi diskuterar med varandra vad vi tror och lär av varandra. Är det inte meningen med livet, att prata med varandra coh lära känna varandra om man delar intresse d.v.s.

    Och jag tror det ligger i allas intresse att leva i ett bättre samhälle.

    Bland det första jag lärde mig som entreprenör var att ha en vision, och sen bara sträva emot den. Även om visionen är ouppnåbar så kommer du komma långt. Samhällets vision verkar vara att sträva bakåt. Vi gör ju samma sak om och om igen. Jag som anaylserar aktier ser hur börsen bokstavligen upprepar sig själv. Det mänskliga beteendet där rädsla och glädje jagar varandra.

    Ska vi inte sträva efter en vision som ger fred, frihet och ett perfekt samhälle? Även om vi inte kan nå det, borde vi inte ha det som mål?

    Ronald Reagan sa: Vi kan antigen gå uppåt (mot våra drömmar), eller neråt mot totalitarism. Sen sa han att vi idag (på 70 eller 80-talet) gick mer ner än upp.

    Jag är säker på att det är fler och fler som exponetiellt vaknar upp till att vi måste gå emot ett bättre samhälle med större förståelse för varandra. Annars har inte våra framtida generationer någon planet kvar.

    – anybodysmoker
    som aldrig vill något negativt! kärlek/förståelse och positivitet! peace!