Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Mitt i Kungsholmen Reply To: Mitt i Kungsholmen

  • maja

    Member
    2008-11-03 at 18:22

    4 månader är ju egentligen ingenting för det där, iaf inte i tingsrätten som brukar kunna döma hårdare straff i sådana här rättegångar vad jag märkt. För ett halvkilo cannabis och receptbelagda piller så ja ska man titta på vad han hade kunnat få för straff i straffskalan så är det ju ganska lågt ändå. Jag skulle vara mkt nöjd om jag kom undan med det faktiskt.

    För övrigt så måste jag säga något om det Tumstock sa om att killen kanske kommer bli förstörd.

    Jag tycker personligen att det borde vara allmänbildning i kretsar som dessa. Det är ju precis det som är målet med att ha droger som cannabis olagliga dvs att kunna ha men för att bryta ner människor till skattande zombies. Är det inte bara att titta på hur polisen behandlar helt normala, fullt fungerande ibland vanliga svenssons som råkar ha en 0,5a gräs på sig. Och hur sedan tingsrätter dömer sjukt höga och onödiga straff som inte ligger i relation till brottet.

    Klart som fan de vill bryta ner någon när de ber någon ställa sig och pissa inför 5 gubbsjuka medelåldersmän på allmän plats, eller när de sätter armarna i kors och konstaterar att det minsann är de som är lagen och man inte ska sätta sig upp mot den.

    Jag kan då inte se att rättsväsendet har något annat mål när de agerar såhär. Det är min uppfattning iallafall.

    Men min poäng är iaf att alla som röker cannabis eller någon annan olaglig växt eller substans eller på annat sätt har med det att göra borde veta att de är måltavlor för de flesta former av förudmjukning och nedbrytningsförsök. Och det man borde göra är att inte låta det hända. Hur man ska lyckas med det måste nog alla komma på själv utifrån sin egna situation och person. Men det är otroligt viktigt att man inte ger upp i första taget.

    Sorry för OT men jag blev lite förvånad och så är det ju coffeshopen och jag är flummig hehe. 8) Peace