The Fuckin Truth

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

The Fuckin Truth

Inlägg av anybodysmoker » 2007-06-25 22:43:37

Läs om sagan om du inte vet vem det är: http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Saga
Sen läs detta: http://cannabisculture.com/articles/63.html

Och sen detta:
MYT: Man blir dum av cannabis, får "dumma" insikter
Egna Efarenheter: Jag trodde själv på detta, och insåg först för ett tag sedan efter att ha läst om Carl Sagan, att jag är [i]smart[/i] som hög. Nu rynkar du kanske på ögonbrynet, men det är komplicerat. Ungefär som när någon som aldrig rökt cannabis frågar: "Hur vet jag att jag är hög?" Och svaret är: "Det märker du", eller "Du vet när du är hög." :)

Ända sedan jag började inse att jag kunde ha rätt när jag var hög. Så började jag dokumentera och höll samtidigt på med aktie analys. Jag analyserade "teknisk analys" (sök på wikipedia). Det har med psykologi att göra. I vilket fall som helst, jag märkte att jag gjorde mycket bättre bedömingar utav aktier när jag var hög. Men jag handlade ofta fel, för när jag var nykter tänkte jag att det jag gjort när jag var hög inte kan stämma.

Som tur är läste jag om Carl Sagan, och har sedan nästlat mig djupare i cannabis och dess påverkan. Många Svenssons skulle avfärda denna posten som "flum". Men det är det som är så roligt, för då vet jag att jag har rätt. Dem förstår inte resonemanget. Tänk alla visdomsord, alla kloka kommentarer i våra historieböcker, och historian framförallt. Den berättar hur vi ska bete oss, och om man lär av historien, då går det att tillämpa det i framtiden, en sorts Trial and Error där någon annan har gjort det för en. Varje dag ändrar världen på sig, varje sekund rör vi oss framåt. Och ja, det låter flummigt, men det är därför vanliga människor lever ett "vanligt" liv. Det är därför vi har klasser, och det är därför våra ledare verkligen är idioter, men jag dömer ingen.

"Fantasi är viktigare än kunskap. För kunskapen är begränsad, medan fantasin omgärdar hela världen, stimulerar framsteg, och föder utveckling." - Einstein