Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Stavningsdiskussionen, OT från Haschasktråden Reply To: Stavningsdiskussionen, OT från Haschasktråden

  • cheba

    Member
    2008-08-18 at 09:48
    Quote:
    Herregud alltså.

    Jag spenderar 1/3 av min CB forumstid på nätet på swecan och resten på ett par andra forum, varför? Jag får mer info där, stämningen är bättre och mycket mer kamratlig och jag har aldrig sett ett ont ord eller en dålig ton tas emot någon på forum som cannabis.com eller icmag.com.
    Där hänger mycket professionella odlare i blandning med breeders, apotekare och ghettoodlare som fan inte kan skriva en vettig mening ens men de behandlas alltid som en i gänget ändå och får samma hjälp som alla andra. Kan inte ens föreställa mig att någonsin få se en anmärkning om stavning och meningsuppbyggnad på de internationella forumen. Här är sånt vardag och helt ok.

    Swecan är ett av de minst seriösa CB odlarforumen jag varit inne på med MASSOR av inkorrekt information som aldrig blir emotsagd. Jag hoppades att man kunde arbeta för att få in mer och bättre information här och hänga lite ibland i kul stämning med roliga människor och det är också vad jag lägger min mesta tid på här. Jag läser otroliga mängder med text hela tiden om de aspekter av odlande som intresserar mig och för nyvunna kunskaper vidare i de fall jag kan här. Men…
    Sen slutar varje dag här med att man blir förbannad på att folk irriterar sig på att andra inte skriver snygga inlägg eller är djävligt nedsättande i tonen mot andra totalt utan en knäpp på näsan ens.

    Otroligt.
    Vi har många drivna odlare här och gör mycket för vår “rörelse” men det hade kunnat vara så mycket mer om man inte var tvungen att lägga massa tid på att reagera mot fördomsfulla eller överlägsna stofiler som vägrar acceptera att alla inte ser en del saker som lika viktiga som dem alternativt inte är beredda att lägga ner 45 minuter på att göra om ett fullt förståligt inlägg till ett förståligt och språkligt korrekt inlägg. Istället lägger de tiden på att trycka in ytterligare 3-4 inlägg som är bra och för forumet framåt.
    Jag skulle inte mer än skratta åt folk som gör det till sin sak att få andra att stava bättre på ett öppet forum som detta om det inte vore för att de på kuppen skapar en så otrevlig stämning för andra på forumet genom att ständigt i bra diskussioner kommer med sina skitkommentarer mot folks sätt att skriva istället för att hjälpa diskussionerna framåt.
    Patetiska elitistiska smalsynta översittarfasoner som inte gör någon nytta över huvudtaget, tvärtom. Tror ni seriöst att ni gör någon nytta genom att hacka på andra

    Puffzter WORD!!

    Kollar aldrig in swecan längre om det skulle dyka upp en frågan angående tex odling.

    Forumet duger till nöje, inte nytta. Så var det inte förut, men nu är det så.