Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Nu börjar åldringarna snacka, aliens finns nog trots allt. Reply To: Nu börjar åldringarna snacka, aliens finns nog trots allt.

  • reaper

    Member
    2008-08-11 at 07:41

    Först måste jag säga att UFO inte är samma sak som utomjordingar. Det står för Unidentified Flying Object, Oidentifierat Flygande Objekt. Det är varken mer eller mindre. Sen kan man argumentera för eller emot om specifika betraktelser är just utomjordingar eller inte och hur sannolikt det är att en extremt utvecklad livsform färdats många ljusår till just vår lilla planet.

    UFO Sverige är vad jag vet Sveriges mest seriösa UFO-organisation.

    BigBanana wrote:
    Edgar Mitchell, Aliens..

    Killen verkar inte vara det vassaste verktyget i lådan:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Edgar_Mitchell#Other_interests

    @anybodysmoker“]Jag fick en rejäl utskällning på detta forum av vissa när jag pratade om filmen The Secret, nu 1år senare är jag livs levande bevis på att det fungerar. Men folk får tro vad de vill wrote:</em/

    Går enkelt att testa med hjälp av en enkrona och lite tid, testa och skapa en ny tråd vetja. Det är en win-win situation som jag ser det. Antingen visar du på att det verkligen fungerar och fler blir övertygade och får njuta av dess frukter eller så visar det sig inte stämma och du tror på en felaktig sak mindre.

    lollo_lol wrote:
    Bild på dött djur

    33641217660170538.jpg

    Jesus wrote:
    ….

    Inte ensam skeptiker på forumet ser jag. :D

    Kan rekommendera följande länkar:

    Quackwatch <- Bra site att snabbt kolla upp saker som låter för bra för att vara sant.
    Skeptoid
    The Skeptic’s Dictionary
    Vetenskap och Folkbildning
    James Randi Educational Foundation