Ett svenskt cannabisforum Forums Swecan Om Swecan Moderators agerande? Reply To: Moderators agerande?

  • gin

    Member
    2008-07-09 at 20:28

    snabela, vi är inte babysitters. Alla här inne vet precis vad som gäller.

    Eftersom jag tycker tråden förtjänar sin existens har jag editerat bort sidorspår och oseriösa poster efter mitt tycke och lagt tillbaka Rastafaritråden som är upphovet till den här tråden. Flera seriösa svar försvann tyvärr då många av dem var svar till av mig numera borttagna poster, och jag vill inte gärna gå in och editera i enskilda inlägg och det tror jag ingen annan vill heller.

    Trådskapare får gärna ta ansvar och tillrättavisa medlemmar som spammar och går på villovägar. Det är smått tragiskt att det alltid ska behöva bli oss moderatorer som måste ställa saker till rätta. Formandet av innehållet i våra forum är ett privilegium och ett ansvar jämnt fördelat mellan medlemmar, mods och admins. Att jag eller andra mods kan trycka på en delete-knapp borde inte ses som det enda som kan göras för att hålla rent. Det är enligt mig mer en “nu är det kört, det här går inte att rädda”- funktion. Eller det borde vara så iaf.

    Och Frö, hade du vart den som behövt göra de raderingarna jag nu gjorde vet jag inte om den här tråden existerat. Det är inte alltid man finner energi eller anledning för att göra någonting mer än att slänga.

    MVH