• juckmuck

    Member
    2008-07-08 at 20:20

    @zooloo wrote:

    Jag är 35 och driver ett litet företag inriktat på keramiskdesign. Har tidigare varit ganska tränad och haft prima liv men sedan depressionen har vikten gått upp och livslusten ner, sprucket förhållande och ett nu lite vacklande företag som resultat av att min energi försvann.

    Har några vänner som åker till Amsterdam en gång om året för att delta i nån typ av mässa. Då blir det en heldel besök på coffeshops men dom skiter i vad det är dom rökerpå så deras historier är mest hur jäkla stenade dom blev, vilket för mig inte låter så kul. Jag vill bara komma till gränsen då jag känner att min energi kommer tillbaka.

    Ringde och beställde tid hos min husläkare i morse iallafall, hmm! Jag har fortfarande den gammla inställningen och känner nån typ av skam eller svaghet att må som jag gör! Fast jag vet att det inte är så och att det finns en jävla massa människor i samma situation som mig. Men nu är man på väg iallafall.

    Tack för alla svar. Skönt att det finns ärliga människor som kan avråda men samtidigt vara för cannabis!!!! :)

    @snabela wrote:

    När du fick hem dina fröer och planterade de så begår du en kriminell handling 🙄 därav kanske(sade kanske)”kicken”lr livsglädjen.

    Det där med att sova kan vara ett dilemma men det finns en hel del knep att tillgå.

    Nu vet “man”ju inte din ålder och så men med åldern kommer ju lite olika saker in i livet som kan vara mer lr mindre svårhanterliga.

    JAG vill inte råda ngn att anv droger men att faktum kvarstår när det gäller Cb -bruk för tex sömnsvårigheter.

    har själv haft svårt för att sova i många år och även fått mediciner av läkare för det men varför anv kemiska substanser när det finns Cb.

    Svårt detta :? Känner du ingen annan som röker på?

    jag kanske kan hjälpa dig…har själv lidit av depressioner och idag fortfarande men mycket mindre! var så dåligt ställt med mig så dom lag mej på sjukan för dom var rädda att jag kanske inte finns nästa dag mera..och rätt gjorde dom! har testat massa olika mediciner men har äntligen hittat den som hjälper och fått rensat bort xanor osv så äter det inte mera och det är bara bra! fixa en tid till läkaren eller psykolog som har rätt att skriva recept och berätta precis hur du känner och hela faderullan! depression är svår sjukdom men du ska ta och börja sysselsätta dig med nånting på dagarna så tänker du inte. på problemen sålänge du gör nåt…vet inte om det var till hjälp men pm:a mig om du vill prata av dig…har haft depressioner i 4 år cirka men har lärt mig mycket…och kom ihåg att folk tycker om dig fast du mår skit..du har alltid nån vid din sida..fan jag låter som en präst nu…hoppas jag inte gjorde nån skada