Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Era favorit-rökdon? Reply To: Era favorit-rökdon?

  • drullper

    Member
    2008-05-22 at 19:40

    @Bone“]Nu är det istället den som har fetast bong, du ville ju själv ha en Roor ;) wrote:</em/

    Äh, det är inte alls samma kukmäteri… att väcka beundran/mäta kuk med jointrullandet är en fråga om hantverksmannaskap… att mäta det med bongen kan möjligtvis klassas som någon form av ekonomisk mätfunktion.. och som jag upplever det är det inte ekonomin hos rökare som väcker beundran.. nog för att bongen är fin, oerhört fin, precis som ett konstverk, men beundran för konstverket handlar om uppskattande av konstnären snarare än köparen av verket. (Jag, jag vet att det finns folk som har “mättävlingar” efter plånbok snarare än annat, men är det verkligen en faktor i röksammanhang?) Eller är jag bara osynkad med verkligheten som tycker så, om så skulle jag i och för sig inte bli särskilt förvånad.

    Gin wrote:
    PapaiNoel wrote:
    Satsa på att rulla feta rena spliffar som du sen släcker och tänder om flera gånger.

    Jag tycker det smakar ganska dåligt om man tänder och släcker. Vid första släckningen har man nästan förstört jointen, den blir aldrig lika härlig igen :hmpf:

    Kunde inte uttryckt det bättre själv.

    PapaiNoel wrote:
    Ja, eller den som röker fetast bongkopp…

    Tröttnade man inte på sådant mäteri ganska snabbt? Iof det finns dem som ser det som status, förstår mig dock inte på dem..
    Se bara den här länken som jag fick av en vän idag
    http://www.youtube.com/watch?v=vJ5uheHYA4w&feature=related
    Han hade två frågor till mig rörande filmsnutten, ni kanske kan hjälpa mig med bra svar..

    Quote:
    Två frågor:
    1. Varför har han inget nät i? Varför köpa en ashcatcher när man lika gärna bara kan köpa ett nät?
    2. Varför andas han knappt ut någon rök? Var tar grammet vägen egentligen?

    MVH
    Den frågvise nybörjaren