Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Första odlingen – Fråga om lampor Reply To: Första odlingen – Fråga om lampor

  • optimisten

    Member
    2008-04-20 at 13:47

    Ye-yeah, och stora buds vill man ju ha! :P

    Det känns fint att det finns ett så bra forum som SweCan där man kan få tips och feedback!!

    Kommer nog inte ha råd att köpa mer än 2-3 LE denna månaden, så jag hoppas att det + lysrören räcker tills vidare.

    Sen får jag investera i ytterligare 4-5 stycken LE nästa månad för att verkligen få det att rocka på under blommning.

    Har fortfarande inte haft råd att köpa fröer (blir den 25e) men har redan börjat arrangera upp det i garderoben, Bygga en egen dörr så jag slipper förstöra originaldörren, fixa till det med fläktsystem & kontrollera tempnivåer så jag vet att det kommer bli behagligt för plantan.

    Kommer köra med 2 inblås-fläktar (före detta processorfläktar kopplade till en batteriladdare för 9V-batterier ;) En bordsfläkt inne i garderoben, men bara en ganska stor öppning längst upp för att avlägsna varmluft, lika bred som garderoben men inte mer än c.a 5 cm hög. (Den kommer jag kunna stänga till nattetid m.hjälp av wellpapp är det tänkt)

    Sen läste jag att en mäskdunk kan vara en bra idé så växten får mycket koldioxid, så det är ett råd jag tänker följa.

    Postar självklart lite bilder framöver när odlingen kommit igång, återigen, tackar för era vänliga kommentarer!

    /Optimisten