cannabis och vår jord

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

cannabis och vår jord

Inlägg av reaper » 2007-02-27 19:58:16

Sitter i mina djupaste stunder och uppskattar alla som läser det här.

Har ni någonsin funderat över varför ni mår så dåligt vissa dagar och andra inte?
Jag tror helt klart att det här beror på vårat väder och allt som händer med våran jord, samt, hur mycket lärde man sig av Cannabis i skolan förrutom att man dog ifall man tog ett bloss av den superfarliga drogen Hasch som ledde till att du blev heroinist på heltid i någon grotta nånstans i skogen.
Vad som gör mig så jävla sinnessjukt förbannad är att man inte kan göra sin röst hörd, och jag tar så grymmt illa vid mig när jag tänker på hur fan man kan säga att en växt är av illegal natur när vi själva är av samma skrot och korn i princip!

Har ni någonsin funderat över hur många det egentligen är som skulle vilja sätta sitt namn på en lista och smälla den rakt i ansiktet på våran regering som skymfar oss, jag tror alla har gjort det nästan. Men ingen vågar för att? <- kan absolut inte svara på detta.

Vad kan man då göra för att få sin röst hörd i denna värld full utav skojare och högt uppsatta svin, ja helt enkelt idioter som inte kan besvara frågor men däremot manipulera och vrida och vända på varenda fråga som du har. Jag vet faktiskt inte, men nåt skulle jag vilja göra!

men en sak kan dom fanimej inte, och det är att ta dina tankar ifrån dig

jag kände bara för att skriva det här för att jag mår så fruktansvärt dåligt av hur det ser ut överhuvud taget i dagens läge, frågar du dina föräldrar något om cannabis kommer de troligen tro att du är schizofren för att de var det de lärde sig i skolan när de var unga eller något. inte vet jag, men en sak är jag säker på och det är att ni alla känner vad jag menar, ni kanske inte håller med mig.
Men hur som helst, vill ni att jorden ska gå under så är allas svar nej

Ifall man inte vill att något ska brukas ger man ju fan i det helt enkelt, äter man inte morötter så gör man inte.

hjärtekrossande..
Användarvisningsbild
the_mighty
Ganjaman

Inlägg av the_mighty » 2007-02-28 10:05:45

Och vad har detta med lag&rätt att göra?
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-02-28 12:24:14

visste inte vart jag skulle placera den riktigt.
Användarvisningsbild
Powerpuffgirl
Kifferin

Inlägg av Powerpuffgirl » 2007-02-28 18:56:42

Jag tar den till coffeeshopen, där den passar bättre.
Hier riecht es komisch, das ist weil - wir kiffen.
Användarvisningsbild
onemanarmy
Garderobssnille

Inlägg av onemanarmy » 2007-02-28 19:34:35

Misstänkte att det var skrivet i en av dina djupaste stunder. :lol:
Jag blir likadan, tusentals tankar, som är svåra att få ner i skrift.

Jag förstår dig, och håller med dig.
Samhället indoktrineras från tidiga barnsben, på dagis, förskola, hela skoltiden, men även i media.
Sedan finns det en liten skara som aktivt ifrågasätter, sådana som du och jag.

Men hur man förändrar?
Jadu, en bra fråga, med många bra svar.
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2007-03-01 20:42:47

Det är skrämmande..

Men jag känner precis som dig egonekorre22, det var nästan som om jag hade skrivit det!

Jag har funderat över hur vi skulle kunna förändra Sverige. Enda sättet är att sprida våran åsikt. Man skulle kunna starta ett parti och åka landet runt. Vi säger till våran publik att vi är ett enfrågeparti men lyssnar gärna till vad dem vill förändra så tar vi till oss det som folk berättar.

Vi har kärleken och tron på ett bättre och friare samhälle. Vi kanske inte lyckas i första vändan, men det vet man inte utan att försöka!

Varför gör ingen detta?
Svaren är enkla: Ekonomiskt, rykte, familjen osv.
Partiet kommer att sågas, smutskastas och hotas av media, våra etablerade partier och aktivister.

Så hur löser man det?
Jag har siktat på att bli grym aktier investerare, jag räknar med att kunna leva på det om kanske 10år. Då är jag mellan 35-45, och absolut inte gammal. Jag menar att från 45-65 kan man göra mycket om man har hälsan kvar!

Det är min enskilda plan. Andra ideér är att redan förmögna investere investerar i ett aktiebolag som betalar löner osv till ett parti. Jag känner att jag har inget att offra, jag står för vad jag gör. Men jag vill kunna leva ett liv samtidigt, utan pengar så tänker jag inte offra mig.

Även om vi som brukar cannabis ofta ses som flummare och därmed idiotförklaras, så är vi som alla andra. Vissa av oss är dumma, andra är smarta, vissa är praktiskt lagda, andra teoretiskt, vissa är snälla och andra dumma. Så därför tror jag vi skulle kunna skapa ett nytt parti som vinner folkets förtroende, för vi är precis som dom!
Användarvisningsbild
sphincter
Garderobssnille

Inlägg av sphincter » 2007-03-02 5:49:44

[quote="anybodysmoker"]
Så hur löser man det?
Jag har siktat på att bli grym aktier investerare, jag räknar med att kunna leva på det om kanske 10år. Då är jag mellan 35-45, och absolut inte gammal. Jag menar att från 45-65 kan man göra mycket om man har hälsan kvar!

Det är min enskilda plan. Andra ideér är att redan förmögna investere investerar i ett aktiebolag som betalar löner osv till ett parti. Jag känner att jag har inget att offra, jag står för vad jag gör. Men jag vill kunna leva ett liv samtidigt, utan pengar så tänker jag inte offra mig.
[/quote]

Bra val !
Welcome to the Stoned Age
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-18 13:17:52

tack för era svar, även att det är över ett år sedan jag skrev det här så sitter det fortfarande kvar i hjärnan (och får ursäkta för att jag plötsligt glömde av den :oops: :oops: )

stå på er, det känns skönt att veta att man inte är ensam om sånna tankar!
men det känns samtidigt falskt att veta att man omringas av människor som är rädda för att uttrycka vad dom tycker.

men här på forumet kan man lägga av sig ett par rader om man känner för det, folk här får en att må bättre, piiz out /egon!
Användarvisningsbild
atos
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av atos » 2008-05-18 15:21:22

Jag resonerar som så, det jag gör som individ som inte påverkar andra är min ensak.

Capital punishment är så jävla back in the days.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Re: cannabis och vår jord

Inlägg av reaper » 2008-05-18 16:08:33

[quote="egonekorre22"]
Har ni någonsin funderat över hur många det egentligen är som skulle vilja sätta sitt namn på en lista och smälla den rakt i ansiktet på våran regering som skymfar oss, jag tror alla har gjort det nästan. Men ingen vågar för att? <- kan absolut inte svara på detta.
[/quote]

En sådan namninsammling finns här http://www.namninsamling.com/site/get.asp?ny_narkotikapolitik_nu Mitt namn, osv, finns givetvis med på den listan. :wink:

Vet inte om den kommer att hjälpa särskilt mkt, men ju fler namn dsestå tyngre väger den. Och den har större chans än ingen lista alls!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Re: cannabis och vår jord

Inlägg av reaper » 2008-05-18 16:31:37

[quote]En sådan namninsammling finns här http://www.namninsamling.com/site/get.asp?ny_narkotikapolitik_nu Mitt namn, osv, finns givetvis med på den listan.[/quote]

kul att du kom med den sidan har sett den och självklart är mitt namn med :mrgreen: !
(har för mig att den är ganska gammal också) så det känns som att den knappt gör någon nytta

ha de fint!
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-05-18 16:37:07

Hmm, jag har sedan denna tråden funnit svaren på allt som egonekorre22 ställde.. Man undrar så mycket och det som gjorde så jag förstod var när jag började lära mig om t.ex. "Kapitalist Konspirationen", kolla t.ex. www.10miljonersfrågan.se . Sidan säger det inte rakt ut, men hela vårt pengasystem är en konspiration som håller fast oss i våra tankesätt och platser. Pengarna styr våra liv :(.

En vän sa till mig att pengar trycks ifrån luft, att de är värda zipp-zero-nada. Jag kunde förstå vad han sa, men jag förstod det ändå inte. Inte förrän jag lärde mig det som www.10miljonersfrågan.se berättar om.

War on Drugs är skapat av samma personer som skapat vårt ekonomiska system. Jag har berättat flera gånger här om kriget mot drogerna och historien bakom, och när jag studerade det ekonomiska systemet så dök samma personer upp bakom scenen.. Skumma sammanträffanden, men dem finns där :).

Jag mår nästan aldrig dåligt, ju mer jag lärt mig förstå livet, ju mindre rädd och ju mindre dåligt har jag börjat må. Det är en otrolig förbättring mot hur jag levde för kanske 2år sedan.

Samhället är komplext, och det är det som gör att vi mår dåligt, för vi kan inte se det logiska i samhället, i hur vi lever, men det vi vet är det är fel... annars hade vi inte mått dåligt.

peace
- anybodysmoker
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-18 16:47:45

det är svårt att acceptera, skall ta och sätta mig och läsa den sidan på direkten, vill även tillägga att det du skriver om pengar är mycket sant, bankkonspirationer och all goja, speciellt inte för att hänga ut en viss folkgrupp men är det inte sjukt att om man skall jobba och tjäna pengar till sin familj- att man då också skall betala skatt på lönen =

snart får du betala för luften du andas, dom som kliar varandra på ryggen och äter pengar vill jag inte äns tänka på, men alla lika tänka

att även tillägga att dokumentären ZeitGeist federal reserve är nog ett måste
(ps boken- The Case Against the Fed, skriven av Murray N är ett alternativ om man gillar att mala)

ha de fint!

let the future begin..................DUST!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-18 18:34:05

[quote](har för mig att den är ganska gammal också) så det känns som att den knappt gör någon nytta [/quote]

Det står på sidan när den startade, och när den avslutas.

[quote]Den här namninsamlingen startades den 25 januari 2008 av Axel Kronholm
Insamlingen kommer att avslutas den 25 januari 2009[/quote]

Så den är inte sådär väldans gammal. :wink:

Intressant sida du skriver om anybodysmoker, ska okså sätta mej in i detta!
Skriv svar