Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Pottcave i cocos Bilder 08-11-28 CUTTAT! Reply To: Pottcave i cocos Bilder 08-11-28 CUTTAT!

  • wayne

    Member
    2008-10-20 at 16:09

    @Ningishzida wrote:

    Jag tror som sagt inte att det är kritiskt att ha 400W så nära som möjligt. Snarare att det ger en negativ effekt på THC-halten för budsen som ligger närmast. En bra reflektor som sprider ljuset jämnt över hela utrymmet bör enligt min lilla erfarenhet fungera bättre. Sen att de var gratis gör ju förstås att man får ställa investeringskostnaden till eventuell vinst. Kanske inte värt att skaffa nytt i det här fallet…

    Jag är också kritisk till luftfuktare (har inte gett mig mer skörd. Min förra odling låg under 25% hela tiden) och i nästan alla fall mäsk (liten CO2-produktion som sugs ut nästan omgående) som är en helt annan diskussion som iofs inte passar här.

    Jag tror du har rätt. Det är väl främst för att slippa stretch som man vill ha den så nära som möjligt? Har man höjden spelar det ju ingen roll, bara mer plats för budsen, eller?

    Angående luftfuktaren tror jag du har rätt också. Jag ska ha min igång under veggperioden men sen funderar jag att slänga ut den då den tar upp en hel 11liters krukplats… Men som sagt, nu är vi lite OT.