Svt 1 Kl 22.00 Ikväll! Debatt om svensk narkotikapolitik

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
maja
Ganjaman

Svt 1 Kl 22.00 Ikväll! Debatt om svensk narkotikapolitik

Inlägg av maja » 2006-10-24 17:15:02

Såg att detta i nuläget intressanta program ska sändas ikväll Kl 22.00 på Svt 1.

Det verkar som om svt tagit till sig lite av "folkets" önskan och granskar om än lite vinklat och bristfälligt den svenska narkotikapolitiken, tänker då på tidigare visade faktum och nu detta då.

Så ni som är intresserade av det borde väl bänka sig, blir det inte bra blir det garanterat fruktansvärt humoristiskt.

Arguments hemsida.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52953&lid=20061024&lpos=svt1_2200&from=tabla

Hittade två trådar i U Cannabisaktivisten för övrigt men jag tyckte det behövdes en här också för att förtydliga var och när programmet går. Behövs inte denna är väl soptunnans plats väl känd.

8) Peace
"Expressing opposition of society through actions speaks louder than the words that no one listened to" // Tucker
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-24 18:03:56

Någon borde spela in och lägga ut som en torrent!
Användarvisningsbild
maja
Ganjaman

Inlägg av maja » 2006-10-24 18:11:41

...
Senast redigerad av 1 maja, redigerad totalt 2006 gånger.
"Expressing opposition of society through actions speaks louder than the words that no one listened to" // Tucker
Användarvisningsbild
chong
Garderobssnille

Inlägg av chong » 2006-10-24 18:58:33

Ja allting är ju upphovsrättsskyddat nästan. Fast egentligen tycker jag det är tveksamt när det gäller program gjorda av publik service eftersom det är vi som betalar för produktionen vare sig vi vill eller inte. Tv-licens plus eventuella skattepengar. Vore kul att driva en process för att se vad som gäller. Vi har betalat alltså är materialet vårat. ;-)

Mvh chong
Allt eller inget!!!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-24 19:10:56

Ja vi betalar ju alla här våra tv-avgifter eller hur. :D
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-24 19:35:32

Man kan skicka sms till programmet, och det kan man börja göra redan nu.

Skicka: Argument[mellanslag]Ditt meddelande
Till nr: 71010
Användarvisningsbild
chong
Garderobssnille

Inlägg av chong » 2006-10-24 19:58:10

Ja vi betalar ju alla här våra tv-avgifter eller hur.
:lol: Åtminstånde till viss del via skatten tror jag. :?:

Mvh chong
Allt eller inget!!!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-24 21:51:17

Så vad tyckte ni då? Narkotikaforskaren hade faktiskt en del intressanta upplysningar och inställningar. Det att man inte bör fokusera på rekretionellt bruk utan istället lägga fokus på problematiska missbrukare. Och att man dessutom vet vilka som ligger i riskzonen för att utveckla missbruk dessutom, vilket till stor del härrör till den dåliga integrationen av invandrare. Och så det här om att man inte bör se narkomaner som kriminella, utan som sjuka.

Men i sin helhet var det egentligen inte så mycket att komma med. Det behövs en debatt som tar upp andra aspekter av narkotika dessutom. Bruk som härrör till medicinska, rekreationella och terapeutiska perspektiv.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=5 ... program_ao

Där kan man nog snart se programmet på webben.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-24 22:55:31

Suck, kan man inte bara skrota det idiotiska begreppet "knark". Vad finns det för likhet mellan dödsdroger som Heroin, kokain och amfetamin, och cannabis?

Jag tänker lämna den här sketna parodin till land så fort jag får chansen.
Användarvisningsbild
GrandNastyB
Garderobssnille

Inlägg av GrandNastyB » 2006-10-25 0:09:37

Jag tyckte att tjejen från expressen verkade väldigt osympatisk. En så där typ som bara gillar att argumentera och ha rätt. Ex-knarkaren såg ut som att hon skulle gå sönder om man petade på henne. Goldberg såg frustrerad ut. Jag lyssnade inte så mycket på vad dom sa men det var kul att titta i alla fall.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-25 8:44:51

Jag tyckte hon från Expressen var helt ok.
Jag tror det var hennes första debatt i tv och jag tyckte hon lät genomtänkt.
Vi ska komma ihåg att hon inte var där för att försvara droger utan för att försvara harm reduction.
Det tyckte jag hon gjorde rätt bra.
Ted Goldberg var som vanligt bra.
Den som förvånade mej mest var Fries, som jag undvikit som om jag vore allergisk mot honom.
Han verkar vara för harm reduction han också.
Tyvärr hamnar ju oftast fokuset på de problematiska användarna.
Eller ska man tycka att det är bra kanske?
För det är ju de problematiska användarna som behöver hjälp...

Lagstiftningen som den ser ut idag medför ju tyvärr att det är den rekreationelle brukaren som lagförs, om och om igen.
Statistiken ser fin ut men verkligheten rämnar...

Kolla in den här artikeln från DN idag: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6

Det här är ju inga nyheter för oss brukare, men det är bra att det kommer i tidningen så allmänheten får se konsekvenserna av den rådande lagstiftningen...

länkar
C.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-25 9:46:08

De flesta verkade vara för harm-reduction av olika grader (förutom exknarkaren som tyckte det var bra att folk åker in och ut i fängelse). Så varför har vi inte en mer tolerant narkotikapolitik?

Svenska folket, jag tittar på er. Nästan alla där ute vill ha nolltolerans; knarkare är kriminella, allt de behöver för att sluta knarka är en rejäl örfil, dra upp byxorna, kamma sig och skaffa ett jobb.

Angående nitens länk, ska jag tolka det som att om jag börjar langa så kommer min risk att torska att minska rejält? Det kan jag leva med :-)

/Boogiepop
//Hail Discordia
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-25 15:08:21

Så kan man kanske tolka det.

Sanningen är ju den att betydligt färre langare torskar medan man trakasserar ungdomar på festivaler och liknande.
(Plötsligt minns jag URF, sveriges fredligaste festival)

Det är min uppfattning (ursäkta ni som säljer till oss andra) att det är langarna som ska jagas och inte fredliga brukare/odlare...

suckar
C.
DarkSoul
Småodlare

Inlägg av DarkSoul » 2006-10-25 15:30:25

Var la ok program blir så jävla trött bara alla program som ska behandla Narkotika inriktar sig enbart på Heroin de eju likadant varje gång.
Och så brukar dem här 2 meningarna dyka upp oxå:
Cannabis är Sveriges vanligaste drog.
Cannabis är en inkörsport till tyngre droger.
Å sen ede bar blablablablablaHeroinblablablablaODblablabla.........
98% heroinsnack 2% Cannabissnack.........
Ja å på senare tid har det snackats edel om Lyxpundarna[Colatorskar] oxå.
Men cannabis vågar man inte ta upp, varför? jo dem skulle förlora den kampen totalt folk skulle få se att dem blivit förde bakom ljuset alla dessa år med lönger å propaganda.
Men som alla vet så är ju Cannabis livsfarligt passa er............

Fridens liljor
Användarvisningsbild
Syndig
Småodlare

Inlägg av Syndig » 2006-10-25 16:12:49

Som vanligt är programmet på tok för kort för att ens skrapa på ytan av problemet.

De tog inte upp att säkert 90% av sveriges vuxna inte har en aning om vad droger verkligen gör, hur de skadar och hur mycket. Detta är den allra största orsaken till varför vi har den inställning som vi har i samhället. Så länge nio av tio personer tror att alla droger dödar, att cannabis är minst lika beroendeframkallande som heroin, att lättare droger automatiskt leder till tyngre drogbruk/missbruk, så kommer drogdebatten aldrig att ses på rätt sätt.

Att barn i skolan endast får reda på att "droger dödar, punkt!" för att de flesta sedan växa upp och tro att Cannabis är en livsfarlig drog och alla som brukar det är mindre värda är något som också borde tas upp. Inte ska man lära barn att vissa droger är okej, det gör man ju inte om alkohol heller, men man borde ge dem lite mer info än det som lärs ut idag.

Forskaren verkade inte tas på allvar alls i programmet tyckte jag. De avbröt honom och till och med programledaren gick över till den där späda tjejen mellan hans svar.

Nej detta var inte alls bra tycker jag =(
Användarvisningsbild
maja
Ganjaman

Inlägg av maja » 2006-10-25 17:56:10

Måste säga att jag blev djupt besviken. Det var verkligen ett dåligt inslag tycker jag.

Ska man diskutera droger och bara har människor i debatten som är emot droger blir det ingen intressant debatt tycker jag.

Nog för att det sades en del som kan uppfattas som någorlunda positivt jämtemot droger men jargongen var ju "knark" är dåligt. Visst blir man glad att det talas mer i media om droger och tabun att ens prata om det gnags ner men herre jävlar, har vi bara fem droger i samhället, har alla samma effekter och är brukmönstren likadana. Självklart inte, men det ska såklart inte diskuteras för det skulle ju vara för hemskt.

Att man borde sattsa på att sätta dit dem "hemska" langarna istället för brukarna är ju ingen nyhet för den delen heller, inte för mig iaf. Men det är knappast det "bästa" för brukarna eller svenska folket de som fördelar resurserna hos polisen tänker på skulle jag påstå.

Samma gamla jävla hyckleri i ny utgåva. Har aldrig känt mer hat mot hela det svenska systemet än nu. Tack och hej låt mig knarka ihjäl mig ifred som den patetiska parasit jag är i det ständigt vinst-tänkande samhälle jag forslats in i. 8) Peace
Användarvisningsbild
Fr
Avstängd

Inlägg av Fr » 2006-10-25 18:08:15

Det här programmet var enligt mig bättre än hur debatterna i media sett ut tidigare, men som vanligt var det så otroligt kort och sensations- istället för informationsinriktat vilket gjorde att man som vanligt aldrig riktigt kom fram till någonting betydelsefullt.

Vill jag också se i fortsättningen: åtskillnad mellan lätta och tunga droger.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-25 19:13:07

Tycker den enda som verkade vettig var amerikanen. De andra, inklusive hon som tidigare skrev en ganska bra artikel i aftonbladet, är ju fast i samma stela tankebanor som alltid funnits. När ska de lära sig att göra distinktion mellan tung och lätt narkotika och inse att allt knark inte är beroendeframkallande och/ skadligt för individen, kanske rentav positivt som läkemedel.

Med undantag från Ted Goldberg så var det en lika hemsk och ensidig debatt som alltid när frågan tas upp i SVT.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-26 12:55:04

Om jag inte minns fel har SVT nedskrivna bestämmelser som säger att man ska verka i linje med nollvisionen, alltså jobba för en minskad efterfrågan. I en sån setting finns det inte mkt utrymme att diskutera legaliseringsfrågor. Har dessutom för mig att just detta var avgörande för utmärkta programmet Sefyrs fällning i granskningsnämnden, alltså att man gick emot den fastslagna nollvisionen.
Men Björn Fries trivs nog, all tid som läggs på heroinmissbrukets teknikaliteter är ju stulen tid från den stora o farliga ideologiska frågan.
Användarvisningsbild
Jesus
Garderobssnille

Inlägg av Jesus » 2006-10-26 13:38:56

De sjabblade till tittarfrågan.
Innan debatten löd frågan:
"Finns det droger som kan accepteras?"

Efter debatten löd frågan:
"Är det bra eller dåligt med nolltolerans?"

Och programledaren konstaterar:
-"Bra är det med nolltolerans, tyckte 80%."

Och Björn Fries myser och säger:
-"Det visar att svenska folket har ett starkt stöd för den politik som förs."

Inget nytt under solen. Ännu en värdelös TV-debatt om narkotika.
Tummen ner för SVT:s "Argument" och deras inkompetenta programledare.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-26 16:30:18

gammal_christianit skrev:Så kan man kanske tolka det.

Sanningen är ju den att betydligt färre langare torskar medan man trakasserar ungdomar på festivaler och liknande.
(Plötsligt minns jag URF, sveriges fredligaste festival)

Det är min uppfattning (ursäkta ni som säljer till oss andra) att det är langarna som ska jagas och inte fredliga brukare/odlare...

suckar
C.

Personligen tycker jag inte att nån skall jagas när det gäller cannabis, men du menar generellt för alla droger?

Utan langare, inga brukare och inget forum :-(
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-26 18:19:50

Det finns ju massor av odlare i Sverige!

påminner
C.
som förstås tycker att cannabis ska legaliseras så vi inte behöver langa cannabis i det här landet längre
Användarvisningsbild
chong
Garderobssnille

Inlägg av chong » 2006-10-29 23:27:40

Var med och argumentera i denna tråden med anknytning till programmet här.

http://forum.svt.se/jive/svt/thread.jsp ... 0&tstart=0

Mvh chong
Allt eller inget!!!
Användarvisningsbild
chickenfeed
Småodlare

Inlägg av chickenfeed » 2006-10-30 3:23:32

chong skrev:Var med och argumentera i denna tråden med anknytning till programmet här.

http://forum.svt.se/jive/svt/thread.jsp ... 0&tstart=0

Mvh chong

Tack för denna länk!

Jag har nu suttit halva natten och läst igenom varenda inlägg och jag rekommenderar er alla att verkligen göra detsamma!

Nu undrar jag var man kan vända sig för att på ett SERIÖST sätt arbeta emot denna dubbelmoraliska drogpolitik. Någon som vet? Man kan bli sammhällsfientlig för mindre så jag råder er alla TRÄD FRAM ILJUSET!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-30 11:09:13

Just det här med langning. Man kan inte säga att cannabisbruk är moraliskt problemfritt om man till exempel köper hasch. Det är ju ändå så att majoriteten av haschet som tas in i Sverige tas in av tungt kriminell organiserad brottslighet, som även tar in en massa andra dåliga saker, som ondskefulla droger, vapen och (möjligtvis) stödjer våldsammheter. Jag tycker ofta att vi stoners tar väl lätt på det faktumet. Och det är det främsta skälet till att jag beslutat mig för att bara röka hemmodlat gräs. Naturligtvis skulle det (som jag anser vara det största) problemet försvinna om cannabis relegaliserades.

Att våra folkvalda inte kan förstå att nolltoleransen tvingar folk att bryta mot lagen för att vara lagliga. Se bara på travestin med metadon/subtex.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-30 11:40:24

När man stöter på folk som GunnelGo och hennes alterego GunnelGla så tröttnar man ju på att skriva/läsa i en sån diskussion.

Kvinnan har skrivit tusentals inlägg i drogdebatter på svt.
Tyvärr är hon mestadels felinformerad även om hon tycks ha både bekanta som är poliser och som är missbrukare...
Dessutom är hon tydligen kristen.
Jag kan respektera att hon har en annan åsikt än min, men det blir för mycket av en dialog med henne personligen
istället för en diskussion mellan många olika åsikter.
Jag har skrivit några inlägg men kommer inte att göra det igen, när hon tillåts få så stort utrymme.

Det är inte roligt helt enkelt!

tycker
C.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-30 12:13:21

"Dessutom är hon tydligen kristen. "

Det finns vi som är kristna cannabisförespråkare också. Jag tillexempel.
Användarvisningsbild
Syndig
Småodlare

Inlägg av Syndig » 2006-10-30 12:44:20

Vad C menade var förmodligen att denna kvinna hade en typisk gammaldags kristen syn på precis allt hon svarade på.
Hon uttalar sig precis som min gamla mormor och tar sig frihet att komma med absoluta lögner för att sedan luta sig tillbaks på sin kristendom så andra ska tro just hennes ord och inte 'pundaren'.

Detta var intrycket jag fick efter att ha läst varenda inlägg i debatten...och det tog lång tid då jag sitter här med hög feber och har svårt att koncentrera mig på den här lilla texten :P
Senast redigerad av 1 Syndig, redigerad totalt 2006 gånger.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-30 12:45:35

Quadrophenia, förlåt!
Jag har hela tiden vetat att du är kristen.
Men hon är en annan sorts kristen än du!
Kanske frireligiös?

Det finns ju för övrigt många tusen katoliker som röker.

instämmer
C.
Användarvisningsbild
PinkHaze
Ganjaman

Inlägg av PinkHaze » 2006-10-30 13:49:48

gammal_christianit skrev:Det finns ju för övrigt många tusen katoliker som röker.

Wee ! jag är en av många tusen :D

Dessutom är rastafari oxå en kristen religion i grunden =)

-ph
Användarvisningsbild
chickenfeed
Småodlare

Inlägg av chickenfeed » 2006-10-30 23:42:29

gammal_christianit skrev:Quadrophenia, förlåt!
Jag har hela tiden vetat att du är kristen.
Men hon är en annan sorts kristen än du!
Kanske frireligiös?

Det finns ju för övrigt många tusen katoliker som röker.

instämmer
C.

Oavsett kristen het... om det inte existerade någon reigion skulle det heller inte existera några krig...

Tomtar o troll, jättar o vättar o gudar o jesusar...
Användarvisningsbild
Syndig
Småodlare

Inlägg av Syndig » 2006-10-31 7:29:23

chickenfeed skrev:
Oavsett kristen het... om det inte existerade någon reigion skulle det heller inte existera några krig...

Tomtar o troll, jättar o vättar o gudar o jesusar...

Utan religioner skulle det förmodligen, eller till och med garanterat, fortfarande vara krig runt om i världen. USA driver krig inte för Jesus och Gud utan för de enorma vinster de kan få efter ett stort krig, även om de säger att det är för alla kristnas bästa.

Konstigt med tanke på att de flesta i deras senat är judar....eller är det? :D Vem äger banker och storföretagen som tjänar på krigen?

Så länge man har en ideologi(även om man egentligen inte tror på den själv) kan man komma undan med att skylla på den då man gör otäcka saker här i världen =(
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-31 10:56:28

chickenfeed

Kom igen dude. Var inte den snubben, snälla. Jag pallar inte längre att sitta och förklara och försvara den ganska milda ståndpunkten att min religion, som bygger på kärlek, respekt och tolerans för alla människor inte är den enda källan till ondska på planeten.

Ledsen att jag OTar mig såhär, men de ständiga påhoppen, befallningar att försvara mig, och påtvingade halvbakta konversationerna, som bombarderar mig i stort sett dagligen gnager på mina nervändar.

Kan folk inte bara aceptera att vi är olika, och har rätt att vara olika.

---

Till ämnet i sig. Jag har läst igenom debatten och gunnel.gla tycks ju främst dyrka alla former av auktoriteter. Inte skulle väll staten, polisen, livsmedelsföretagen, etc, kunna ha fel. Och jag tror det är ett av de stora problemet när vi propagerar för cannabis. Svenskarna älskar att hacka på enskillda politiker och tjänstemänn men när det gäller etablissemanget i sig så har folk svårt att tro att ett så långvarigt förbud med så mycket propaganda för sig skulle kunna vara felaktigt.

Det är mina två ören.

P.s. Du är förlåten Christianiten (både av mig och den stora snubben i molnen :wink: ) och även jag har haft min beskärda del av möten med dubbelmoraliska (ev) frikyrkliga tanter (både unga och gammla, både män och kvinnor) i mina dar D.s.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-31 12:01:32

Ja hu, själv kommer jag från frikyrkobältet i södra Lappland så jag ger upp direkt när jag ser en som GunnelGo och Gla.
Jag går bara därifrån.
För inga argument kommer någonsin att fungera på henne.
Och hon tar för stor plats i diskussionerna i förhållande till de andra.

tycker
C.
Användarvisningsbild
Syndig
Småodlare

Inlägg av Syndig » 2006-11-01 9:48:00

Problemet var ju att de andra slösade sin tid på att kontra hennes påståenden hela tiden. Skulle de istället skitit i vad hon skrev och debatterat som vanligt med andra(som visserligen inte fanns) så skulle det nog sett bättre ut.
Användarvisningsbild
chong
Garderobssnille

Inlägg av chong » 2006-11-02 19:17:38

Det är ju ändå så att majoriteten av haschet som tas in i Sverige tas in av tungt kriminell organiserad brottslighet, som även tar in en massa andra dåliga saker, som ondskefulla droger, vapen och (möjligtvis) stödjer våldsammheter. Jag tycker ofta att vi stoners tar väl lätt på det faktumet.

Var har du fått det ifrån undrar jag. Inte alls mina erfarenheter.
Skulle snarare kalla det småföretagande bland gamla flummare när det gäller hash.
Många med kontakter som arrangerar insmugglingar i storleksordningen 50 kg typ. För att tjäna sig en hacka. Inte mycket till maffia där för det mesta.
Hade en del insikt tidigare och hörde aldrig talas om något som liknade maffia.
Undantag finns säkert men inte så vanligt som man kan tro.

Mvh chong.
Allt eller inget!!!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-02-13 5:24:05

Jag vet att det inte har skrivits i denna tråden på ett tag, men jag läste i det forumet http://forum.svt.se/jive/svt/thread.jsp ... 0&tstart=0

och detta är en av alla de saker hon gunnel.gla skrev där

"I kväll har jag ringt en bekant som är polis för att höra vad hon hade att säga om saken. Följande är lite av hennes uttalande och hon har jobbat i många år som polis ute på fältet i en liten ort med stor personkännedom. Hon har sett hur Hasch och Maruijana går allt längre ner i åldrarna och nämnde till och med elvaåringar i denna småstad hon jobbar i som har prövat dessa droger! Polisen får problem eftersom barnen inte är straffmyndiga om man då inte kan ta prov för att bevisa problemet och därmed hjälpa barnet.
Hon sade också att dessa droger är bland dem mest beroendeframkallande och att man kan se spåren i kroppen minst ett par dagar efter och upp till ett par veckor.
Hjärnceller dör och man blir annorlunda under missbruket, många vet inte efteråt riktigt vad man har gjort. Som exempel nämnde denna polis att t ex en tjej blir lätt utnyttjad och att drogen därför inte helt sällan ges bort gratis eller hamnar i någons glas. Det är inte lätt att anmäla någon för våldtäckt om man inte helt kan svara på vad som hänt en!
När det gäller halluciena droger så nämnde hon exempel på att utan verklighetsförankring gå ut mitt framför ett tåg och dylika livsfarliga saker!"

Det är skrämmande att en polis har sagt sånt till en vanlig människa varesig det har varit medvetet eller om polisen i fråga inte har varit tillräckligt kunnig.
Tex "Hon sade också att dessa droger är bland dem mest beroendeframkallande" vad jag vet är det absolut inte bland de mest beroendeframkallande utan tvärtom.. Inte bra alls att folk häver ut sig en massa saker på ett ställe där många kollar. Det finns nog trotts allt folk som tror på det..

Men ja ja det var ju ett tag sen programmet sändes och det skrevs i det forumet, men det finns troligen folk som tittar in där ändå som jag har gjort.

Ha det bra alla! Nu blir det att lyssna på talbok och sedan stiga upp för en
ny dag. Sömnproblem är bra det..
UpInSmoke
Garderobssnille

Inlägg av UpInSmoke » 2007-02-13 9:25:22

sömnproblem var det ja.. visar väl egentligen bara att lögner och fantasifulla överdrifter inte är främmande för prohibitionister.. vilket vi redan visste.. men det kan ju vara värt att ställa frågan hur sådant bäst bemöts??
a society shaped so skillfully with regard to democratic principles and respect for freedom that it is indicative of some mental or spiritual pathology to question the fundamentals of this system
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2007-02-13 9:39:47

"Som exempel nämnde denna polis att t ex en tjej blir lätt utnyttjad och att drogen därför inte helt sällan ges bort gratis eller hamnar i någons glas."

Det ser inte lite misstänksamt med en marijuana-kvist eller hasch-bit i någons sockerdricka? Jag skulle i alla fall höja ögonbrynen ett par gånger.

Polisen måste ha blandat ihop cannabis med rohypnol? Propaganda!
Skriv svar