Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling UV-ljus=mer THC Reply To: UV-ljus=mer THC

  • weedloco

    Member
    2007-11-16 at 21:43

    @sensivlora wrote:

    @weedloco wrote:

    sensivlora: Istället för att tvärt avfärda någonting du inte har en aning om föreslår jag att du pluggar på lite om ämnet! Ed är förresten en av världens mest erkända “forskare” inom cb… och han är INTE den enda som hävdar att UVb-ljus ökar THC produktionen! Så det är nog inte bara en magkänsla utan empirisk data!

    Sluta hata!

    PEACE

    Nej min vän du har missförstått min läggning i diskussionen. Jag hatar inte någon men jag påpekar bara att Ed Rosenthal verkar vara lika mycket forskare som killen som försöker kränga bantningspiller.

    I naturen så filtreras UV-ljuset bort av atmosfären, ingen planta på denna planet har någonsin haft nytta av UV-ljus. CB plantan har inte lärt sig att nyttja UV-ljuset då den i dess evolution aldrig har haft tillgång till UV-Ljus. Endast nu på senare dagar så har vi försvagat atmosfären tillräckligt mycket för att släppa in det farliga UV-ljuset. Enligt evolutionens principer har jag rätt, enligt vår vän Ed som säljer frön för 50 euro till priset av 150 euro så har jag fel.

    Jag tycker inte heller om de överpriser som vissa breeders tar för sina bönor, men å andra sidan har det lagt ner otroligt mycket tid, kärlek och inte minst pengar på att få fram en sk. “superior” strain! Och det är ju allämnt känt att efterfrågan styr priset! Vill man ha en kvalitetsstrain som t.ex Jack Herer eller Rjans Haze(bara för att nämna ett par) så köper man ju inte dessa mer än EN gång och då kan det vara värt det!

    Va bra att vi är överens om att ingen försökt påstå att UV-ljus i sig är bra för cb-plantan utan endast för det ökar THC-produktionen!

    Tack för hjälpen med att klargöra detta sinsemillan :D

    PEACE