"..andra gånger ligger hon bara och spyr"

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
Amram
Garderobssnille

"..andra gånger ligger hon bara och spyr"

Inlägg av Amram » 2006-10-19 22:58:04

Skräckpropagandan fortsätter. Ok, jag tycker inte att cannabis hör hemma bland tonåringar men ändå....

http://www.arton.nu/guide_avd.php?gid=1 ... b25534aab2
Användarvisningsbild
Syndig
Småodlare

Inlägg av Syndig » 2006-10-20 0:41:06

Nu har de mail =)

'Marijuanan består av cannabisväxtens torkade blad och'

Visst hatar man alla sidor som kopierar och klistrar lögner?
Fanns många fler saker jag påpekade och gav dem min syn på ämnet.
Mr_Nirvana
Avstängd

Inlägg av Mr_Nirvana » 2006-10-20 2:04:01

Skall ochså maila dom å undra vad fan dom svamlar om till viss mån i texten.
Men är för seg klockan är 3 nu å har nu ätit upp min ja muchies mat pizza vart det på dom som alldrig stänger i stora draget.
Ha det alla.
Användarvisningsbild
sphincter
Garderobssnille

Inlägg av sphincter » 2006-10-20 4:31:18

De har en tavling pa sidan ocksa dar man kan skicka in bidrag om 'hur man skuklle gora om en kompis borjade anvanda droger"

Mitt bidrag:

Om min kompis hade borjat med narkotika sa hade jag forst och framst sett till att han skaffade bra kontakter, sa att han kna kopa narkotika av bra kvalitet utan att bli blast av skumma langare. Som nyborjare ar det valdigt latt att bli lurad da man ofta far kokain och heroin som ar skuret med diverse tillsatser, som exempelvis potatismjol och talk. Fortsattningsvis, sahade jag hjalp honom med dosering, nagot som ocksa ar valdgit viktigt nar man ar nyborjare. Att ta en for liten dos i borjan leder till att man blir oforsiktig och kanske tar for mycket den andra gangen, vilket da kan resultera i en overdos.
Jag skulle natruligtvis ocksa lara honom att hygien ar viktigt, att man inte skall dela kanyler med andra da man riskerar att bli smittad av sjukdomar som hepatit och HIV.
Och till slut skulle jag lara honom hur man bast undviker att bli komma i klam med rattvisan da bruk av narkotika fortfarande ar olagligt i Sverige. Att kunna se vem som ar en undercover polis pa krogen, memorera bilnumren pa civila polisbilar och framfor allt att inte upptrada paverkad i okanda miljoer.

Hoppas jag vinner en "Knark ar bajs"-mugg?
Welcome to the Stoned Age
Användarvisningsbild
Syndig
Småodlare

Inlägg av Syndig » 2006-10-20 5:52:14

Fick ett automail tillbaks som löd:

This is a warning message only.
Your message remains in the server queue,
the server will try to send it again.
You should not try to resend your message now.

Message delivery to '[email protected]' delayed
LOCAL module(account [email protected]) reports:
account is full (quota exceeded)

Original-Recipient: rfc822;<[email protected]>
Final-Recipient: LOCAL;<[email protected]>
Action: delayed
Status: 4.0.0
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-20 7:06:24

Det betyder nog att dom inte läser sina mail särskilt ofta.

Sidan verkar ju ligga i lä ganska mycket, dom skrev att dom slutade uppdatera den 2005 men att man kan titta in ändå.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-20 14:03:44

Hahaha, jag känner personen som skrivit det. Men som sagt så är väl sidan ganska inaktiv nu och man får ju hoppas att folk som letar efter cannabisinfo inte nöjer sig efter att ha läst detta :P
Användarvisningsbild
Zajjah
Garderobssnille

Inlägg av Zajjah » 2006-10-20 14:11:15

läste länken.. det ända jag tänkte var "du är ju för fan dum i huvet"
Användarvisningsbild
marijuanafarmer
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av marijuanafarmer » 2006-10-20 14:23:04

" De går omkring som sengångare, lika trögtänkta som illaluktande eftersom de tydligen glömt bort att duscha de senaste åren"

"vem vill vara en levande död?"

Dessa saker började jag bara asgarva åt!! Helt sjukt
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-20 15:02:01

hehe står narkotikaguide cannabis och så visar de en bild på en spruta
inte konstigt att folk är rädda för den här dödsdrogen.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-20 16:06:32

"Det finns få eller inga som dött av sitt cannabismissbruk men det finns de som tar tyngre droger efteråt och det kan leda till döden."

Herregud och jag som trodde att femtiotalet var över. Det måste vara på grund utav mitt "haschande" som jag trodde att debbatten hade rört sig frammåt.
Användarvisningsbild
marijuanafarmer
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av marijuanafarmer » 2006-10-20 16:25:18

Quadrophenia skrev:"Herregud och jag som trodde att femtiotalet var över. Det måste vara på grund utav mitt "haschande" som jag trodde att debbatten hade rört sig frammåt.

Det verkar mest som att det är dom som har fastnat och stannat upp...
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-23 9:26:50

marijuanafarmer skrev:
Quadrophenia skrev:"Herregud och jag som trodde att femtiotalet var över. Det måste vara på grund utav mitt "haschande" som jag trodde att debbatten hade rört sig frammåt.

Det verkar mest som att det är dom som har fastnat och stannat upp...

De kanske har börjat missbruka hasch? Jag har hört att man kan fastna i utvecklingen av det...

/Boogiepop
//I went there
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-23 10:02:11

Kolla detta!

På sidan länkas det till http://www.alna.se

Gå in under "Frågor och fakta" ---> "Narkotika" och avnjut...

"Det är väl min ensak om jag vill röka hasch…
I ett civiliserat samhälle där människor lever nära varandra är det aldrig någons ensak om man missbrukar narkotika. Därför är redan användningen förbjuden i lag. Frågan berör på olika plan hela samhället.
- den angår alla föräldrar, anhöriga, släktingar, grannar och vänner som utnyttjas av missbrukaren och tyngs av lidande och oro.
- Den angår alla behandlare, sjuksköterskor, läkare och andra yrkesgrupper som i sina kontakter med missbrukare bland annat riskerar att utsättas för våld och sjukdomar.
- Den angår alla pensionärer och andra som är rädda för att gå ut om kvällarna.
- Den angår alla som inte vill ha fler poliser.
- Den angår alla brottsoffer; bestulna, ofredade och rånade.
- Den angår alla de som är intresserade av att behålla de demokratiska värdena och inte accepterar en fortgående passivisering av stora grupper ungdomar.
- Den angår de som inte vill ha utbredd korruption och mäktiga brottssyndikat.
- Den angår alla födda och ofödda barn som har rätt att växa upp utan direkt och indirekt påverkan av narkotika.
- Den angår alla skattebetalare som i sista hand får betala missbrukets ekonomiska baksida, bland annat via skattsedeln.
- Den angår arbetskamrater som vill ha en trivsam och säker arbetsplats.
- Den innebär produktionsbortfall och för tidig död som minskar de samhälleliga resurserna vilka skulle kunna användas till att förbättra välfärden.
- Den gäller tredje man också genom t ex trafikolyckor."

:blrrt: :dead: :ohmygod: :shock: :crazy: :crazyeyes:

Ja får fanimej panik när jag läser sådant...

WTF?!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-23 13:02:26

Seriöst vad är meningen med sånna meningar? Jag tycker alla ska skaffa sin egen uppfattning dvs har man inte provat ska man inte snacka om det.

Dvs Jag skulle aldrig prova något annat än att röka men Jag står inte och skriker att heroin e skit och folk dör hit och dit, saken e den har man ingen personlig erfarenhet av saken i fråga ska inte ens röst höras.

Denna tjejen som skrivit den skiten var säkert kompis med "knarkaren" ifråga men "knarkaren" har förmodligen tröttnat på hennes skitsnack och hennes förutfattade meningar.

T.ex hela min familj min morsa farsa och alla mina brödrar har provat att röka det ända dem säger till mig är, håll dig till rökat, och kör aldrig påverkad, det kan Jag förstå men att folk står och skriker knarkare hit och dit när dem inte äns har provat det, sånna argument har Jag och kommer aldrig förstå.
Skriv svar