Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Mänskligheten, mår dåligt pga samhället :( Reply To: Mänskligheten, mår dåligt pga samhället :(

  • bigbanana

    Member
    2007-11-13 at 15:13

    Klart vi håller med… Hela min mors familj är splittrad för alla är så olika men ingen tog någonsin sig tid att verkligen sätta sig ner ich prata om sina problem. Nu hatar dom alla varandra och går inte ens på en gemensam begravning av deras mor…

    Det finns så lite förståelse, alla bara beskyddar sina jag. Ju mer jag röker, desto mer tänker jag och desto mer jag tänker desto mer saker kommer jag på som är så fel så det finns inte, just i samhällets normer och i hur människor behandlar varandra samt ser på varandra…

    Åker tunnelbana varje dag och det är ett socialt experiment varje jävla gång, fördomar som slår in men även fördomar som går upp i rök. Det jag brukar fundera på är varför fördomar om folk så pass ofta stämmer, är det för att vi skyltar våra huvudens innehåll utåt med eller o-medvetet. Det är djupt rotat i våra instinkter, den saken är säker, en annan sak som är säker är att vi använder våran fördomsfullhet helt fel, det är en funktion designad för någonting helt annat än sociala koder. Det är ett rent varningssystem tror jag, så vi ska “anta” att ett djur som ser läskigt ut och har stora tänder antagligen är farligt redan innan det attackerat.

    Svåra saker det här, man skulle vilja sitta och mind-mappa i timmar med slippen i mungipan… Grymt att du skiver så nicea och spot-on texter.