I can make drugs, me!

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-09-24 16:18:17

ojojoj :roll:
Användarvisningsbild
Jultomten
Ganjaman

Inlägg av Jultomten » 2006-09-25 11:12:02

Fruntimmren vid spisen och plantor i garderoben! Nä skämt å sido, jag måste fanimej ha haft en dålig dag när jag skrev mitt förra inlägg. Poängen med det hela var bara att gammal christianit skrev som han gjorde, att bruket av ordet slyna skulle vara ett regelbrott. Men ordet i sig betyder ju inte ett skit utan sammanhang. Om jag säger slyna åt en planta och någon tar åt sig så betyder det nog att de antingen ser sig själv som en växt eller helt enkelt har för stora öron. Jag tror knappast att någon tar illa upp om jag kallar amerikas manliga republikaner för ett gäng snorkukar men alla skällsord och förolämpningar som rör kvinnor på ett eller annat plan verkar vara totalt förbjudet, utan god grund. Själv skulle jag aldrig kalla en kvinna slyna om hon inte står mig så nära att jag med 100% säkerhet kan bedöma hennes reaktion. Eller ja, med de få undantag då kvinnan uppenbarligen med 100% säkerhet ÄR en slyna :) :stfu:
Användarvisningsbild
KageMusha
Garderobssnille

Inlägg av KageMusha » 2006-09-25 18:51:16

Märkte just att den här tråden påminde mig om en sak som hände mig
när jag var liten. Jag sitter i bilen med min far, och säger. "That sucks!"
Varpå min far svarar "No KageMusha-san, vacumcleaners suck."

Kanske så att användning av språk förändras? Det har hänt förut.
Ni som tycker att slynor är ett nedsättande ord och undrar varför han
använder ett sånt nedlåtande ord för något som är så trevligt och bra.
Kanske ni kan tänka er att han tycker precis som ni och tycker att hans
plantor är trevliga och bra. Han använder därför ordet slynor i ett
positivt uttryckssätt.
Användarvisningsbild
Powerpuffgirl
Kifferin

Inlägg av Powerpuffgirl » 2006-09-25 19:24:40

Jultomten skrev:Fruntimmren vid spisen och plantor i garderoben! Nä skämt å sido, jag måste fanimej ha haft en dålig dag när jag skrev mitt förra inlägg. Poängen med det hela var bara att gammal christianit skrev som han gjorde, att bruket av ordet slyna skulle vara ett regelbrott. Men ordet i sig betyder ju inte ett skit utan sammanhang. Om jag säger slyna åt en planta och någon tar åt sig så betyder det nog att de antingen ser sig själv som en växt eller helt enkelt har för stora öron. Jag tror knappast att någon tar illa upp om jag kallar amerikas manliga republikaner för ett gäng snorkukar men alla skällsord och förolämpningar som rör kvinnor på ett eller annat plan verkar vara totalt förbjudet, utan god grund. Själv skulle jag aldrig kalla en kvinna slyna om hon inte står mig så nära att jag med 100% säkerhet kan bedöma hennes reaktion. Eller ja, med de få undantag då kvinnan uppenbarligen med 100% säkerhet ÄR en slyna :) :stfu:

Jag gillar inte amerikanska republikaner, men giller inte heller ordet snorkukar. Som jag skrev, inte bara förolämpningar mot kvinnor också även skällord riktade mot män vill jag helst slippa se. Över huvud taget ord som diskriminerar är fel. Jag kan ogilla amerikansk republikanism, men jag skulle aldrig skälla på en människa för att han är amerikan eller man, bara för att jag ogillar åsikten (som är hans sak om han har - råder yttrandefrihet måste även de som i mina ögon har tokfel ha rätt till sin åsikt).

gammal_christianit är för övrigt kvinna.
Inte heller tror jag att plantorna tar åt sig för att någon kallar dem slynor, man vi får väl fråga dem. :wink: :hippie:
Hier riecht es komisch, das ist weil - wir kiffen.
Användarvisningsbild
KageMusha
Garderobssnille

Inlägg av KageMusha » 2006-09-25 19:39:23

haha! snorkuk! Det uttrycket hade jag aldrig hört talas om innan. kanske
lika bra det, om någon hade sagt det till mig så hade jag asgarvat dom i
ansiktet. garvar fan fortfarande. :D
Användarvisningsbild
Jultomten
Ganjaman

Inlägg av Jultomten » 2006-09-26 10:34:38

Jag gillar verkligen "ordet" snorkuk, det lämpar sig faktiskt bra i de flesta mindre rumsrena sammanhang :P Det är dock första gången jag använder det.. tror jag..
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-21 21:57:55

Jag skulle bli mycket upprörd om någon kallade mig slyna.
Både här och irl.
För mig är det fullt tillräckligt för att säga upp bekantskapen.

Jag blir för övrigt exakt lika förbannad om nån kallar mig våp.

konstaterar
C.
Användarvisningsbild
EvilGanja
Ganjaman

Inlägg av EvilGanja » 2006-10-22 18:05:54

Själv tar jag aldrig åt mig. Folk kan få kalla mig precis vad de vill om de mår bättre av det.
Jag har aldrig förstått vitsen med förolämpningar. Vill man ha en fight är det ju bara att börja slåss direkt. :?
Användarvisningsbild
Nesta
Ganjaman
Kontakt:

Inlägg av Nesta » 2006-10-22 18:42:01

Skulle någon kalla mig slyna så skulle jag nog bara garva åt det, skulle någon däremot kalla min sambo för detsamma skulle jag ha svårt att ansvara för mina handlingar.

mvh// Nesta
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2006-10-22 22:45:21

PP-girl: Hade du tagit illa upp om den här killen hade gjort acetonhasch på hanplantor istället och sedan kallat dem för bögar/kukar eller ett annat skällsord?
För övrigt tror jag inte alls han använde ordet slyna i syfte att "skälla på plantan", så varför ens bry sig?
De flesta kvinnor/tjejer verkar bli nästan blåa i ansiktet bara de får höra ordet slyna. Jag tror helt ärligt inte att nån hade brytt sig nånting om han hade gjort olja på hanplantor istället och sedan kallat dem för ett maskulint skällsord.
Men PP-girl, jag menar inget illa mot dig, och jag kallar dig inte för feminist heller. Men du är fanimej ute och cyklar!

Alla: Och angående det här med knarkare... jag är en knarkare, du är en knarkare, tror de flesta på det här forumet är knarkare.
Cannabis är i sverige narkotika-klassat, och om man brukar/missbrukar knark borde man väl vara knarkare? Om inte, ge mig en logisk förklaring.
Men att använda ordet knarkare som skällsord, för att trycka ner folk som röker cannabis, är fel fel och åter fel. Finns inget värre än folk som känner sig över en och kallar en för knarkare, i tron att alla som rökt en gång eller fler är både knarkare och pundare.

Oj... jag blev arg av mitt eget inlägg 8O
Ha det!
Användarvisningsbild
Syndig
Småodlare

Inlägg av Syndig » 2006-10-23 1:04:43

Nesta skrev:skulle någon däremot kalla min sambo för detsamma skulle jag ha svårt att ansvara för mina handlingar.

mvh// Nesta

Jag skulle ta illa upp om någon kallade mig 'sambo' :P

men allvarligt nu, att kalla sina honplantor för slynor är ju bara barnsligt. det är inte ett jätteövertramp men fortfarande ett barnsligt ord för att beskriva en honväxt.

jag har till och med svårt att kalla en kvinnas könsorgan för fitta när jag har lyckan att få i säng henne, även om hon ber mig använda ordet. ett ord laddat med spänning är bättre att byta bort mot ett mildare ord om det nu finns att tillgå, något annat är som jag sa bara barnsligt.
Användarvisningsbild
smeagol
Garderobssnille

Inlägg av smeagol » 2006-10-23 1:22:04

marie skrev:Alla: Och angående det här med knarkare... jag är en knarkare, du är en knarkare, tror de flesta på det här forumet är knarkare.
Cannabis är i sverige narkotika-klassat, och om man brukar/missbrukar knark borde man väl vara knarkare? Om inte, ge mig en logisk förklaring.

Hmm....jag ser mig själv definitivt inte som en knarkare, lika lite som jag är alkoholist för att jag dricker en öl
eller 2. Hur sen regeringen klassar saker och ting, skiter jag högaktningsfullt i! Behövs inte så
mycket logiska förklaringar tycker jag!

För övrigt så gillar jag inte alls acetonhasch -blir bara väldans tung i skallen av det!..kanske gjort fel
vad vet jag... :?
Me my precious and i...and my sweeeet buds!
Användarvisningsbild
Powerpuffgirl
Kifferin

Inlägg av Powerpuffgirl » 2006-10-23 5:33:56

marie skrev:PP-girl: Hade du tagit illa upp om den här killen hade gjort acetonhasch på hanplantor istället och sedan kallat dem för bögar/kukar eller ett annat skällsord?
För övrigt tror jag inte alls han använde ordet slyna i syfte att "skälla på plantan", så varför ens bry sig?
De flesta kvinnor/tjejer verkar bli nästan blåa i ansiktet bara de får höra ordet slyna. Jag tror helt ärligt inte att nån hade brytt sig nånting om han hade gjort olja på hanplantor istället och sedan kallat dem för ett maskulint skällsord.
Men PP-girl, jag menar inget illa mot dig, och jag kallar dig inte för feminist heller. Men du är fanimej ute och cyklar!

Alla: Och angående det här med knarkare... jag är en knarkare, du är en knarkare, tror de flesta på det här forumet är knarkare.
Men att använda ordet knarkare som skällsord, för att trycka ner folk som röker cannabis, är fel fel och åter fel. Finns inget värre än folk som känner sig över en och kallar en för knarkare, i tron att alla som rökt en gång eller fler är både knarkare och pundare.

Oj... jag blev arg av mitt eget inlägg 8O
Ha det!

Jag är inte feminist, just för att jag håller med dig till viss del. Jag tycker också det är fel när tjejer accepterar maskulina skällsord men inte feminina. Jag skulle blivit lika arg om någon kallat sina plantor för bögar eller kukar. Sedan är det skilland på feminism och feminism, men den rabiata delen kan jag avstå ifrån, likaväl som jag kan avstå från macholater.

Än en gång: Skällsord är jag emot. Jag skulle bli sur även om någon kallade en kille för slyna, ja.

Och jag håller helt med dig angående ordet knarkare. I Sverige är du en knarkare om du brukar en illegal drog 4 ggr om året, men det är lika illa att använda det som ett skällsord precis omm det är fel att använda slyna eller kukhuvud som skällsord.

Ha det!
Hier riecht es komisch, das ist weil - wir kiffen.
Skriv svar