Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen straight pride! Reply To: straight pride!

  • friggs

    Member
    2007-08-08 at 20:45
    Powerpuffgirl wrote:
    Många homoxexuella är också överdrivet grabbiga (läderbögar t.ex.). En del är fjolliga, men långt ifrån majoriteten.

    Många av mina kompisar är homosexuella män. Några är totalt sexfixerade, men klart färre är sexfixerade än mina heterosexuella vänner, och det gäller både kvinnor och män.

    Dock, 2 argument kan jag inte köpa i homosnacket:

    1. Varför ska inte homos få skylta med sin sexualitet, heteros gör det ju dagligen?

    Vaddå, räcker inte det då, kan jag undra. Finns det något mer ointressant än att höra hur sexuelllt frusterarde t.o.m. damerna på jobbet kan vara om inte de får sig ett skjut (tro det eller ej) och hur kul är det att höra om deras, barn, barnbarn och män? Jag behvöer inget inlägg om hur det var på homoklubben i helgen, det räcker med heterosnacket.

    2. Homosexuella blir diskriminerade, det blir inte heteros.

    Jasså inte? De gågner folk med småbarn blir nekade jobb, är inte det diskrimineriande, i 9 fall av 10 när sådant händer, så handalr det om heteros. Skulle man deriva ett sådant argument, så skulle jag snarare påstå att heteros oftare blir diskrimienrade än homos. DÄREMOT så utsätts homosexuella oftare för hatbrott och misshandel för att det finns idioter som inte inser att folk måste få vara som de vill utan att behöva vara rädda för att få däng.

    Som det skrivits tidigare: Människan behöver softa ner. Peace och respekt i stället för krig och hat.

    hälsar
    PPG

    1. Du misstolkar faktist det argumentet, eftersom det även handlar om ickesexuellt skylltande med sin läggning. Många hbt-kritiker irriterar sig på och tycker att homosexuella skyltar med sin läggning om dom så bara nämner att dom åkte till ikea och handlade med sin pojkvän/flickvän i helgen. Eller när bögen inte kan låta bli att prata i ett högre tonläge när han råkar upptäcka att hans arbetskamrat inhandlat en äkta gucci-väska. Det är alltså inte i första hand frågan om att skylta med sina sexuella handlingar utan allt det där vardagliga.

    Och jag gillar inte heller när det blir alltför detaljerade sexbeskrivningar oavsett läggningar. Jag är för pryd för det. Men i jämlikhetens namn kan du väl då be både heteros och homos att hålla käften och inte bara den ena parten? Annars ÄR du diskriminerande. 😆

    2. Skillnaden är att heterosexuella inte blir diskriminerade pga sin läggning. Folk med småbarn är inte exlusivt heterosexuella, de kan vara homo-, bi- och till och med asexuella.

    Men man kan bli diskriminerad på många sätt, inte bara i arbetslivet. Gå in på http://www.homo.se/ så kan du en hel del exempel.

    Men visst kan heterosexuella bli diskriminerade för sin läggning dom också, utan att småbarn är med i bilden. Och det är olagligt det med.