Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Plasering av ballast Reply To: Plasering av ballast

  • reaper

    Member
    2007-08-05 at 13:30

    Varför skulle den inte kunna börja brinna när en ny volvo klarar det utan problem? En bra ballast räddar dig inte om du själv är en klåpare på el-säkerhet

    Jag förstår inte rikigt hur du menar, om en klåpare kopplar in den så att det blir kortslutning så är det väl knappast ballastens fel?
    För att förtydliga mig lite så menar jag att en ballast inte kommer att börja brinna om du har koplat in den rätt, den står på ett ställe som gör att den kan avge värme och att man inte häller kranvatten på den.

    om du har möjlighet så kan du placera ballasten utanför ditt utrymme,och då helst i en låda av metall,gipsskiva funkar bra oxo till att skärma av(gips brinner inte)

    Detta låter inte alls bra. En ballast producerar ganska mycket värme och att sätta den i en stängd låda utan ventilation verkar inte vara en speciellt bra ide. :)
    Den kommer förmodligen inte att börja brinna men livslängden kommer att minska.