Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling hjälp mig o köpa rätt :) Reply To: hjälp mig o köpa rätt :)

#605585

weewee
Member

@Thc-Junkie wrote:

15×15 krukor ger väl ändå 6*6=36st i ett 90×90 tält?

Ljuset är inte beroende av hur många plantor du har utan hur stor yta. I 90×90 passar en 400w HPS bra. Själv skulle jag skippa cooltuben i så stort tält då den ger SÄMST ljusspridning. Skaffa en riktig reflektor, och ta inte billigast möjligast bara.

För nybörjare skulle jag rekommendera att satsa på lite mindre än 90x90cm dock, det kan ju vara värt att tänka på straffen för en sån stor odling också.

60×60 kan du få utan större problem få 1hg första odlingen om du inte råkar på stora problem och läser på lite. 100g räcker ju rätt länge. Speciellt om man håller sig under “missbrukargränsen” 1g/dag. Det är ju inte standard skit brunt vi pratar om vid 1g/dygn liksom. Då räcker ju skörden tills nästa skörd kommer också. ~3månader.

EDIT: Och glöm 400w HPS i 60×60. Det är bara jobbigt att paddla mot strömmen. För folk som aldrig odlat med HPS så är värmen från 400w smått chockerande.

sådu menar att det blir för varmt med en 400w i 60x60x? 250 på 60×60 då? räcker för att få en hyffsat nice skörd?
kanske va me 250 du menade då om man skulle köra 60×60?