Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Musik, film och livsstil Tecknad film från 80 talet som handlar om människans framtid Reply To: Tecknad film från 80 talet som handlar om människans framtid

  • mr47

    Member
    2007-03-28 at 11:31

    @Deidara wrote:

    Serien du beskriver heter “Mullvaden” och är ett tjeckist barnprogram, avsnittet i din beskrivning heter “Mullvaden kommer till stan” och är det som är “kändast” i sverige och övriga delar av världen, som jag förstått det.
    Finns fler avsnitt (Som den med bensinen som du beskriver) som jag inte orkar kolla upp namnet på, vet dock bara om att två gått på SVT.
    Finns troligtvis att köpa på VHS, mina småsyskon har ett band som jag har för mig inhandlats på COOP Forum.

    Sj hade jag dem inspelade från TV när jag var liten, I loved that crazy shit. Kunde kolla på det hur många ggr som helst utan att tröttna.

    Wiki artikel om den: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mullvaden_kommer_till_stan

    Just fan den va det ju. Den såg jag ju oxå på när jag va kid…loved it.
    Mullvaden kommer jag ihåg så väl :)

    Regisören heter Zdenek Miler och är Tjeck. Serien heter Krtek på tjeckiska och “The Mole” på engelska och som Deidara säger heter den Mullvaden på svenska.