Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Hur vi hjärntvättas Reply To: Hur vi hjärntvättas

#388191

kiwi
Member

En drog är en drog. Det är inte bara guld och gröna skogar liksom.

Ett par nackdelar jag märkt:

Kass i magen (för mkt munchies, sk “haschmage”).

Svårt att sova när jag inte får röka. Kan bero mycket på mina sömnproblem i största allmänhet som jag har medicin mot. Men inget slår att röka en godnattspliff. Det är så mkt bättre än pillrena som bara gör mig slö och bakis dagen efter, dock blir det psykiska beroendet av att kunna somna på cb starkt och jag har upplevt och hört historier som kan bekräfta att det ligger något i det där med sömnrubbningar och uppbehåll av cb-bruk.

Har man rökt konstant under en period och lägger ner tvärt så känns det av. Man kan känna sig uttråkad och nedstämd. Dock har jag numera slutat med alla droger förutom tobak och cannabis. Och rökat blir en helglyx för mig, och iom det så har jag inte dom besvären längre helt enkelt. Att bruka cb dagligen och samtidigt fungera normalt är dessvärre en sak som inte alla klarar av och brist på information om långvariga effekter är ganska knappa. Antar att det är svårt att finna helt ovinklad info på ämnet då säkerligen många märker av deppression och sömnproblem etc men inte kanske vill erkänna det öppet alla gånger då man gärna inte vill racka ner på en av sina favosysslor. Och så har vi ju propagandan, som man i princip kan räkna bort som ren fiction och skit i dom flesta fall. Det är svårt det här..gosh