• reaper

    Member
    2007-01-27 at 19:54

    En fröauktion eller , om det är enklare, en försäljning till fasta priser skulle ju vara ett superbra sätt att få in pengar!
    Någon erkänt godkänd frösäljare som kan ta på sej att samordna en sån insamling/försäljning?

    Jag har fått ett erbjudande om eventuellt kapital för att få till en tröjförsäljning på GMM.
    Han kan förhoppningsvis få fram lite donationer också från affärskontakter.
    Personen kanske kan ställa upp i Styrelsen!
    Möte planeras snarast…

    En kulturförening i södra Sverige sägs också, via en medlem, vilja skänka en slant.

    Jag behöver en eller ett par personer som kan kolla igenom en lista med epostadresser och skriva ett par olika blänkare om manifestationen.
    Det ska vara någon med erfarenhet av journalistik. Inte i eget namn och inte från egen mejl. PMa mej vid intresse!

    Jag behöver en eller flera personer som kan ringa runt till olika företag “i branschen” för att se om vi kan få ihop sponsorer där.
    Det ska vara folk som är vana vid fund raising. PMa mej!

    Jag behöver nån som kan kolla upp förslag på statlig eller privat mark i Stockholm. PMa!

    Jag behöver få in kapital i god tid, och ett postgirokonto till Normal kan tyvärr inte ordnas snabbt.
    Det finns en del hinder i stadgarna…
    Jag planerar att utlysa ett årsmöte inom 6-7 veckor, om jag har tillräckligt många namn för en giltig styrelse, sen tar det någon vecka att ordna konto också.
    I samband med det ber jag er ta eventuellt gnäll om paypal i den därför avsedda tråden.
    Jag ska själv gnälla lite där sen…

    I övrigt tycker jag det känns bra att vi är igång i god tid med planeringen.
    Flera har hört av sej via PM med konstruktiva förslag och erbjudanden.

    Jag känner viss optimism inför dagen!

    inser
    C.