Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Torparns hangout Reply To: Torparns hangout

  • torparn

    Member
    2008-05-23 at 13:01

    @PapaiNoel wrote:

    White Russian x Skunk#1 såg jag frön som är på väg ut ur calyxerna, så den kapar jag på lördag troligtvis. Så om ca 2-3 veckor är dom fröna torra, men dom ska testas innan jag säljer nåt. Förhoppningen är en riktigt hög yielder som både har styrka och smak, den som testar får se

    Menar du att du ska testa grobarhet på fröna innan du säljer, eller ska du testa att blomma först? Hoppas på det förstnämnda, för jag är mycket sugen på att testa dessa frön. :D

    Skunkhanen är otestad.. när jag blommade den så stressade jag den mycket med kall temp, olika Ph, osv. Den klarade iaf mitt hemafrodittest, men det tog runt 7-8v innan den släppte pollen. Tror det har mycket med kylan att göra, första 4 veckorna hade den mellan 4 och 10 grader (lite varmare under 125w LE iofs). Det kan ju betyda att den är svår att blomma klart eller lång blomtid. Så jag vill inte släppa fröna än, men det som är villiga att ta risken kan få dom för bra pris..

    Jag har relativt låg temp, mellan 23-27. Inte optimalt för CO2, men har läst runt lite och det är framförallt ljusstyrkan som är viktig. Tänk på fotosyntesen, den behöver ljus, CO2 och H2O för att skapa socker och sen kolhydrater som fyller olika funktion hos plantan.
    Ljus har jag så det räcker, under 20W/kvadratfot har man ingen nytta av tillskott. Jag ligger runt 60W. Sen behöver den vatten och näring vilket dom får i överflöd… Lämnar bara CO2 kvar, vilket utan tillskott är en stor begränsning. Kol är ju den stora byggstenen i nästan allt liv och ökar man CO2 halten 3-4 gånger och har bra cirkulation, så kan man räkna med 40-50% mer tillväxt.

    Jag som kör helt passiv ventilation får säkert en hög halt med O2 från plantorna och CO2 förbrukas säkert ganska fort. Finns risk att det ger mig mer än 40-50%, men vi får väl se.. Har ingen CO2 givare än, så jag vet inte vad jag har för nivåer. Med största sannorlikhet kan jag släppa ut mer gas.

    Lite CO2 värden jag hittade (från minnet, men tror det stämmer helt)

    Under 150ppm – ingen tillväxt
    300-500ppm – normalt värde utomhus
    1500ppm – sägs vara optimalt
    2000ppm – om man har massor med ljus och värme
    5000ppm – plantorna dör

    StonE, Neem oil finns på GSA. 4-5 dagars leverans. Jag har min nu, kom förbi om du vill ha lite.. Värt att se Heri live oxå :D

    peace[/b]