Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Litar inte på någon/något! Reply To: Litar inte på någon/något!

  • reaper

    Member
    2006-07-23 at 15:28

    känner igen mig, eller kanske inte exakt men jag fick nån flipp nu i våras då det blev lite väl mycket, det jag gjorde var att jag började analysera allt, särskillt tal, tex upplevde jag det som att man låter annorlunda när man pratar när man e bäng, typ som när man hör sig själv på en inspelning. jag började också analysera meningar och ord och upplevde det jag sade som konstigt, och jag började tycka att jag blev mer och mer konstig själv. detta ledde till att jag fick helt sjukt dåligt självförtroende och var helt knäpptyst när jag va bäng, jag vågade knappt prata med mina närmsta vänner. det dåliga självförtroendet hängde kvar när jag var nykter och jag deppade ihop totalt.

    det sjuka var att jag analyserade allt tal, även andra människor tyckte jag lät konstiga, eller skådespelare på film och tv, men jag reflekterade inte så mycket över det då.

    jag tror att när man e bäng är det lätt att snöa in på ett visst spår, för mig va det nästan som en sentripp på halucinogener fast utdragen över flera månader, det kom liksom gradvis och jag grävde mig bara djupare och djupare ned i skiten ju mer jag tänkte på det och analyserade allt jag gjorde.

    nu har jag tagit ett uppehåll på några månader, som jag ioförsig brutit för att testa, det fungerade bra, men jag skall hålla upp lite till och sen inte röka lika ofta tror jag.

    @Want2Smoke wrote:

    Jo, jag vill också gräva i problemet och komma fram till vad det är. Jag vill ju som sagt inte använda alkohol då det avskärmar mig från problemet. Jag vill ju använda cannabis som visar mig att problemet finns och kanske kan hjälpa mig att hitta “felet”. Jag är övertygad om att det inte är cannabisrökandet som är problemet utan det bara visar sig mer när jag rökt.

    folk på det här forumet glorifierar cannabis in i det sista (kanske inte så konstigt ioförsig :P) jag tycker deffinitivt att du skall ta ett uppehåll. för att kuna “gräva” i problemet måste du få lite avstånd till det. jag påstår inte att rökat orsakar problemen, men när du är mitt uppe i det kan det va svårt att verkligen inse hur det ligger till. jag insåg tex inte varför jag hadde dåligt självförtroende fören jag slutade röka! det är sjukt lätt att lura sig själv.
    kanske det är så att du skulle må bättre av att byta umgängeskrets, men jag tror det e bäst om du tar det beslutet nykter.

    det kan va skönt att ta ett uppehåll av andra anledningar också, skönt att inse att man inte är beroende tex, det krävs lite motivation men så svårt e det inte.

    @stoned_bela_lugosi wrote:

    skriv en lapp, typ “get a grip man”( 😆 ) och läs dom orden när du börjar nojja över allt och intala dig själv att det bara är inbillning. brukar få intala mig själv ibland och det funkar.
    brukar få skriva en lapp och lägga på nattduksbordet att jag måste gå upp och uträtta nåt ärende för att jag ska palla mig upp vissa mornar

    bekanta som rökt i 20 års period har lärt mig att när man börjar nojja får man ta kontroll över sig själv och inte bli slav åt hjärnspökena

    det där tror jag stenhårt på! ingenting är omöjligt med tankekraft, det gäller bara att tro på det tillräkligt mycket, vilket kan vara nog svårt. men det är alltid värt ett försök!