Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Vad är misstänksamt för en lägenhet? Reply To: Vad är misstänksamt för en lägenhet?

#321316

loffe
Member

@Daniel wrote:

@Forest wrote:

Jag hade hellre viljat se ett Sverige med färre brukare men brukare som kan ta ansvar och vara en god förebild.

Som vanligt håller jag inte med Forest. Jag vill hellre se svennen (jag) röka en joppe än supa sig full.

Att resonera som du och mena att bara “ansvarsfulla” människor ska kunna odla/bruka är ju totalt godtyckligt! 18 års åldersgräns är allt som behövs om vi kan eliminera de tunga drogerna. På detta sätt kan vi även föra kampen för legalisering framåt; genom att övertyga folket om att cannabis är människans bästa rus!

Och alla vi vet att människor behöver ett rus och nu snackar jag inte en god bok…

Daniel

Instämmer med Daniel – och instämmer heller inte med Forest, iaf inte i denna tråd. 😉

Skulle hellre se ett land med ett mer sansat supande, framförallt inte så begränsat till helgerna. Ett par glas vin kan man ju ta en vardag, inget konstigt i det. Konstigt land där man genomlever vardagarna i trist tystnad, för att om helgerna kulminera i en fylle-explosion, där den gångna veckan glöms när alla glasen töms… 😉

Hellre då en mer chillad kultur, där man tar sig ett glas eller två till middagen för att sedan efter desserten plocka fram lilla jointen och avrunda kvällen med givande social samvaro i lätt berusat – lätt högt tillstånd. Istället för att somna redlös i soffan.

Sydlänningarna i Europa, som jag tror har mycket mindre problem med depressioner och allmänna psykiska/psykosociala bekymmer, har ju också en annan syn på detta. En liten spliff ses ju inte ner på. I Sverige snackas det hela tiden om tolerans och öppenhet, men vilken sorts tolerans och öppenhet som får förekomma bestäms av politiker och pådyvlas medborgarna av media. Så länge du inte avviker från den politiskt korrekta normen så är allt väl…det är faktiskt rätt typiskt för Sverige. I andra länder får du i princip ha vilka jävla åsikter som helst, det gör ju bara diskussionerna intressantare om folk har olika ståndpunkter. I Sverige finns ett tyst samförstånd, höjer du rösten med en olikartad uppfattning är du bränd…trist…. :?