Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen din värsta noja? Reply To: din värsta noja?

#343219

moggy
Member

Satt hemma ensam och rökte och kollade på film. Det börjar komma dåliga tankar och jag blir obehaglig till mods. Helt plötsligt hör jag att nån ropar på mig, nån står utanför lägenhetsdörren och gapar om jag att måste öppna dörrer och släppa in honom. Får för mig att det är en bekant som står där och tittar i titthålet. Det är mörk och ingen verkar stå där. Tänkar att om han verkligen stod där så borde han tänt lampan och plinga på och dra i handtaget istället för att bara stå i skrika. Får då för mig att han står vid ytterdörren och vill komma in i trapphuset. Han låter arg och desperat och jag blir allt mer och mer rädd eftersom jag inte vet vad jag ska göra.

Vet inte om det verkligen står nån där när jag tittar ut genom fönstret, det är mörkt ute och vet knappt vad jag tittar på. Vet inte om han är aggresiv på mig och hotar mig eller om det är nån som tror att jag är sjuk/skadad och står och skriker för att han tror att nåt hänt mig.

Inte en chans att jag vågar gå ut och titta.

Försöker ignorera det och jag hör fraserna konstant i huvudet. Minns fraserna som sas. Ett ständigt malande, samma fraser som upprepar sig gång på gång.

– “Mitt namn”, för helvete öppna dörren. Kom igen nu för fan, släpp in mig. Och mer i samma stil, hotfullt och massa svordommar.

Slår på lite musik för att jag tänker att det ska få tankarna på andra håll, men istället hör jag samma fraser i själva musiken. När jag blundar så ser jag fraserna som skriven text bakom ögonlocken.

Börjar få för mig att jag är på väg in i psykos och om det börjar bli dags att ringa ambulans. Eller åtminstone ringa en kompis, men har inte nån lust att ringa nåt knassamtal till nån kompis som jag får skämas för dagen efter.

Lyckas bita ihop och lugna ned mig och ligger i soffan och mår pyton.

Till slut går det över och lyckas somna så småning om.

Är nog det mest obehagliga cannabisupplevelsen jag haft.

(Och nej, det var inget annat än cannabis inblandat)