För några dagar sen satte jag äntligen fast filter på fläktarna så inte lampan ska lysa ut igenom fläktarna. Samtidigt som jag gjorde detta blev det plötsligt mycket varmare ute och tempen i chassit steg från ca 27 till 32 grader.
Detta var ju inte bra och så igår bestämde jag mig för att lösa detta. Efter läst i en micrgrow tråd på ICmag så målade jag chassit invändigt i vitt, då enligt tråden så om man använder aliminium eller mylar så studsar värmen bara runt men vit färg absorberar värmen.
Samtidigt bestämde jag mig för att sätta in ytterliggare en fläkt denna gång en lite mindre, som får sitta under sockeln på lampan och blåsa bort varmluften mot utsuget. När jag kopplar denna fläkt ser jag ett stort misstag jag tidigare gjort, mitt fläkt som ska blåsa ut luften sitter felvänd och blåser inåt!

Oj vilket miss, jag har alltså haft 2 insug men inget utsug. Nu är den fläkten vänd!
Jag kollade aldrig tempen igår kväll efter detta men nu efter haft igång chassit i 80min är tempen på 22grader i ett rum på just nu 21 grader.
Nu är jag grymt nöjd. Om ett par veckor tänkte jag bygga ihop ett litet mini kolfilter och sätta på utblåset, jag har en ganska bra idé över hur jag ska göra det, men har någon tips eller länk till små kolfilter så tackar jag och tar emot.