Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen 12 frågor till er som brukar cannabis! Reply To: 12 frågor till er som brukar cannabis!

  • jultomten

    Member
    2012-02-07 at 18:26

    1. Hur gammal är du?
    Mid 20’s

    2. Vad gör du? arbetar med vad?/studerar till vad?/arbetslös?
    Jobbar som systemtekniker
    3. Hur många år har du brukat cannabis?
    Typ, 7-9?
    4. Varför brukar du cannabis?
    Avslappning, insomningshjälp när det behövs och “for teh lulz”
    5. Hur gammal var du första gången du provade?
    tror jag var 14-15, minns inte riktigt
    6. Hur kommer det sig att du provade cannabis?
    Jag hade nog bara en fas när jag provade nya saker
    7.När anser du att man är inne i ett cannabismissbruk?
    När dagarna kretsar kring det och man börjar avsäga sig vänner och andra göromål för att stanna hemma och röka
    8. Har du någonsin missbrukat cannabis?
    Ja, en period på något år när jag gick arbetslös, det är lätt hänt att man eldar lite för mycket när dagarna är fyllda av ingenting och kompisarna pluggar eller jobbar
    9. Anser du att cannabis påverkar ditt liv i det stora hela eller hade du 8varit likadan även utan cannabisen?
    Jag tror att jag är en vänligare person med något större empati på grund av de insikter som cannabis och andra rökare gett mig. Jag har också ett mycket stort intresse av växter och odlandet av dessa, något som började med cannabis
    10. Har cannabisen någon gång varit negativ för dig? Menar nu inte att du kanske har fått en dålig rökupplevelse utan i allmänhet. ex. en partner som har lämnat dig, polisen har tagit dig etc och vad har det fått för konsekvenser?
    Njae, jag har kanske grubblat lite för mycket och fått skuldkänslor under den period jag rökte som mest och satt arbetslös. Sen har ju inte alltid motivationen varit på topp när man rökt frekvent

    11. Vet någon i din familj om att du brukar cannabis? om ja i vilken utbredning, syskon – släkting och vad tycker denne/dessa om ditt bruk?
    Ja, morsan och alla mina vänner (merparten ickerökare) vet att jag röker. Jag vägrar smyga med det, jag har inte gjort något fel
    12. Om du fick chansen att gå tillbaka till första gången du provade cannabis hade du då gjort samma val?
    Ja, definitivt ja. Jag har haft några av mina mest fantastiska resor, lärdomar och tillfredsställande stunder att tacka plantan för. Hur jag än vänder och vrider på det så ångrar jag inte att jag rökt cannabis. Om det ändå vore lagligt :wall: