#615856

så nu har jag tagit reda på lite fakta om min ballast adjustawatt. Borde ha läst detta när jag köpte den, hehe

Adjusta-Watt Digital Ballast 1000W

Adjusta-Watt Digital Ballast fjärde generationens digitala ballast…

Adjusta-Watt Digital Ballast ger odlaren en mångsidighet och hög prestanda. Det är en effektiv, fullt justerbar digital ballast som passar till 1000W, 600W och 400W HPS, metallhalogen och ”dual spectrum”-lampor. Den har en Over-Drive funktion som ökar effekten för att få ut maximal prestanda från dina lampor.

Adjusta-Watt Digital ställbara Ballast har en rad fördelar som:
• Soft Start Teknologi – Lampan tänds på låg effekt för att öka lampans livslängd. Lampan tänds succesivt med ett par sekunders mellanrum tills full effekt nås efter 3-5 minuter.
• Ställbar uteffekt när inte så mycket effekt behövs. Till exempel, om du kör en Hps eller Dual Spectrum 1000W lampa kan du minska uteffekten till 600W eller 400W. OBS! MH lampor bör inte dimmas.
• Over-Drive funktion. Denna funktion gör att du kan ”boosta” lampan med ca 10% för max uteffekt.
• Smartstart – När flera ballaster är kopplade till samma strömkälla så känner den inbyggda funktionen av det och tänder inte alla ballasterna samtidigt, utan efter varandra för att förhindra överbelastning av strömmen.
• Automatic Frequency Adjustment – Adjusta-Watt Digital Ballast korrigerar automatiskt uteffekten till en jämn nivå för att förhindra slitage på lampan och ostabilt ljusspektra.
• Ballasten är helt tyst utan fläktar.
• Ballasten har en design som gör att värmen leds bort på ett effektivt sätt och har en låg arbetstemperatur.
• Kompatibel med Hps, Metal Halid, och Dual spectrum lampor
• RF Skyddad – Överlägset RF skydd med mindre än 7% THD. Med andra ord så stör inte Adjusta-Watt Digital Ballast TV och andra radiosändare.

Man lever och lär varje dag :D