Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Sammy´s rullande hydrogarden / OG KUSH / 3000 W / TÄLT Reply To: Sammy´s rullande hydrogarden / OG KUSH / 3000 W / TÄLT

  • sammy420

    Member
    2011-01-26 at 18:13

    Allright, Im back!!
    Vill börja med att be om ursäkt för att jag bara försvann från sidan. Jag har inte torskat, allt lugnt på den fronten. Har inga planer på att göra det heller men man vet ju aldrig. Är inte speciellt orolig faktiskt.

    Bubba Kushen gick ok, hade lite problem med spidermites vilket tog ned skörden något. Har tyvärr inga bilder från resultatet och hur det blev, ledsen för det. Rökat blev nice men skörden blev lidande av spidermitsen. Nu har jag förklarat krig mot dom och köpt en arsenal av vapen för att bekämpa dom och jag sprayar dom varje vecka med lite olika medel, I veg använder jag floramite samt något som heter “Take Down Garden Spray” i blom använder jag SNS217. Om ni har liknande problem och använder t ex floramite så var noggranna med att inte använda den i blom då den (och flera andra) innehåller ämnen som tas upp och stannar i plantan i upp till 6-8 veckor.

    Hur som, nog med tråkigheter, jag tycker vi blickar framåt istället och tittar på vad som är på gång nu!

    I tältet där jag hade Bubba Kushen kör jag nu OG Kush, har 9 stycken i tältet nu, ca 3 veckor in i blom. Setupen är samma som tidigare, 1000 W luftkyld HPS, kolfilter, jord i krukor, näring är just nu Sensi Flower, Big BUD, Roots Excelerator, Lite extra Kalcium och Magnesium samt Silicon. Luftfuktigheten är ca 30 %, lite lågt men jag kör A/C utanför tälten och den gör luften torr. Jag orkar inte hänga handdukar i rummet men jag kör en liten luftfuktare som hjälper lite..

    Bilder på OG Kush i VEG i en garderob, 250 W CFL:

    En till:

    Och så här ser dom ut idag:




    På nästa bild kan ni se att jag rensar jag ganska ordentligt i dom nedre regionerna för att slippa massa popcorn buds o massa skräp, bättre att använda den energin till topparna. Plus att de går snabbare att skörda sen! Plus att man får bättre luft genomströmning!

    En till:

    Och en sista closeup:

    Ska se till att hålla er uppdaterade på vad som händer och inte glömma bort det den här gången!

    Postar ett inlägg om mitt nya tält alldeles strax!!