Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Rocklock/Sharksbreath 90W LED UFO, UPD. 06.03. Reply To: Rocklock/Sharksbreath 90W LED UFO, UPD. 06.03.

  • rhabarberum

    Member
    2011-01-02 at 17:34

    Hejhopp och godkväll på er alla.

    Än en gång tändes ljusen i stugan, och jag gick på min dagliga inspektion.

    Temperaturen vid plantan hade som kallast varit 18,8C vid plantan så rätt så kallt blir det under mörkertid.

    Som förväntat så visas inget kön än, men en av bilderna jag spanade på visade något som kanske ser ut som trikomer, eller är det kanske bara damm.. 😆

    Tyvärr så ser det ut som att de gulaktiga bladen blivit värre, tog lite bilder när plantan inte var under LED-ljuset, och här ser man hur mitten av bladen klart är ljusare än utkanten på många av bladen..

    Vissa blad ser t.o.m. väldigt torra ut och “rullar” ihop sig neråt.

    Och allra längst ner på plantan hittade jag ett blad som hade en bränd topp.

    Jag vill inte tro att detta beror på näringsbränna eftersom jag inte tillsatt någon näring förutom igårkväll då jag sprayade på lite vatten med en blandning på 0,5ml/l NPK 5-1-7.

    Jag håller fast i att detta beror på övervattning eftersom jag inte låtat jorden torka ut ordentligt mellan vattningar, och jorden är fortfarande ordentligt fuktig fast det är 3 dagar sedan jag gav plantan en 0,8. vatten.

    Så, som slutsats säger jag att jag inte tänker åtgärda någonting och vänta tills jorden torkar ordentligt för att sedan se om problemen fortsätter..

    Kommentera gärna!