• joar

    Member
    2010-05-07 at 09:47

    @Mad_Hatter wrote:

    Aah fan vilken resa! Jag å några polare är fett sugna på antingen Marcko eller Indien. Men de får helt klart bli nästa års resa.
    Skulle bara vilja glida runt kolla in olika platser som värkar balla. Försöka lyckas fåtag i någon som odlar på stora fält å snacka med och höra hans historier (tror man kan lära sig en del och höra mycke kul). Självklar försöka få med sig lite fröes hem som en fin sovunir och för att kunna få återuppleva vad man rökte där nere :) Men om man skulle vilja vara där i ca 1månad och resarunt m.m. hur mycke skulle man behöva (vet att de inte finns exakta siffror på detta men avrunda till 1000lappar?) eller hur mycke skulle du ta med dej?
    Fan va sugen man blir efter läsa detta! Riktigt avundsjuk på dej.

    Bless

    Allt det där kommer du att hitta, det är iosf lite svårt att komma odlarna nära inpå skinnet. Men sönerna i familjen är en bra första väg in och få upp en dialog med. När du fått dom att inse att du inte kom för att vända plånboken ut-och-in och sen åka tillbaka till hotellet kommer du bli erbjuden mer té och då har du din chans att fråga.

    Jag kan räkna på en budget och ge dig ett exempel, ge mig lite tid bara…
    Skulle iofs rekommendera att du bara åker 10-16 dagar till Marocko och spar dina pengar så du kan åka till Indien också. Man har avverkat Norra Marocko och medelhavskusten på den tiden och södra marocko inehåller inte så mycket av det du verkar vara ute efter…

    @Dieselfarmer wrote:

    Har själv besökt fez i maroco 😉 jädrans trevligt kom över ett hundratals frön också!

    Bra där, Fez e Nice. Lite Frankrike och mycket Marocko.

    Mvh :hippie: