Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Kommer ni ihåg Pogs? Reply To: Kommer ni ihåg Pogs?

  • reaper

    Member
    2010-02-18 at 07:45

    Haha, underbart! Blir att tänka på hubbabubba och dylikt.
    Någon som minns vad de rosa tuggummina hette, de lite större och rektangulära, och så fick man även med ett klistermärke i varje förpackning..? Iaf, jag hade hela min säng full med dessa klistermärken :)
    Gnuggisar är ju en annan klassiker :)

    Pogs var nog inte nåt som gällde för mig, jag körde på hockeykort. Minns fortfarande mitt finaste – det var ett med tandade silvriga kanter och Sergei Federov poserade så fint i sin Detroit redwings utstyrsel :D
    Minns dock inte vad märket på hockeykortet var, det var sådana med en silvrig cirkel i nedre vänstra hörnet.

    Sakerna som ungar samlar på nu för tiden verkar ju bara allmänt sinnesförvirrande och skeva :P

    Nog kördes det en del oldschool-lekar för mig också. 10 pinnar på ett bräde var en favorit, likaså brännboll/boboll.

    Och på tal om att skjuta grejer, era slangbellor kommer inte att slå sig mot den här besten! Jag och mina vänner gjorde som så; vi tog en cykelpump och skruvade/sågade av ventilmunstycket, detta hål som nu uppstått i ena änden hade en perfekt passform för en hagelpatronshylsa av kaliber 12″.
    Ibland hamnade man på att justera med tepjp… Janå, iaf, efter du dragit ut pumphandtaget, placerat hylsan i hålet så du får det tättslutande och sedan pressar ner pumphandtaget i botten med lite mer kraft så kommer hagelpatronhylsan av skickas iväg med grym fart. Man kan få ett väldigt fint och distinkt ljud utav cykelpumpar i plast :)
    Men var försiktiga, om nån tänker prova, för man har lätt sönder grejer med dem då hagelpatronen väger ganska mycket och är av metall i tändhattsänden.
    Förresten, Givetvis använde vi tomma hagelpatronshylsor.

    Skjut på varann på egen risk, det tar ONT! 😈