Har försökt läsa till mig alla frågor som har kommit upp på detta eminenta forum för att slippa alla nybörjar frågor, men kommer säkert dyka upp nått man undrar över :=)
Setup :
Låda byggd av mdf skivor, vitmålade insidor.
59x59x59cm B/D/H
13st 25w LE
2 st 120mm för insug och utsug (Används inte)
Co2 tabletter (Vette fan om det gör nån nytta men 129kr är inga större pengar)

Medium : Hasselfors P-jord
Har en luftfuktare modell större men har inte plats för den i lådan, har dock inte märkt några problem med fukten.
Har lådan på vinden här i huset (villa), frugan vet om så är ingen fara på taket

Är ungefär 6-7grader just nu vid den här årstiden så har inte igång fläktarna och har täckt över dom med lite frigolit för att det inte skall bli för kallt i lådan, har tempratur mellan 27-32grader, har inte gjort några större forskningar om generell dygnstempratur, bara observerat morgon och kväll då jag vattnar damerna.
Använder Blomsta växtnäring för tillfället och tänkte börja med Substral Orkideenäring när dom har börjat blomma.
Har 9 plantor, 6 st i några större krukor (18x18cm) liter ? och 3 st i några mindre som skall omplanteras snart, fast har inte plats för fler större plantor, blir väl när man ser kön på plantorna.
Har inga jätte förhoppningar då detta är min första odling, hoppas det blir nått att rulla ialla fall

Använda pappersmetoden med fröna och sen ner i jorden den 22/1-08
Bilderna nedan är från idag 2/2-08
Lådan är inte vacker

Bilderna tagna med mobilkamera så därav kvalitén.
Ge mer än gärna respons om ni undrar över nått eller vill anmärka på nått, ros och ris

/Stiltskin